Koszyk cen: Ani wiosna ani Wielkanoc za pasem nie rozmroziły cen w dyskontach. Płacimy tyle, ile miesiąc temu

Autor: dlahandlu.pl 26 marca 2014 13:13

Koszyk cen: Ani wiosna ani Wielkanoc za pasem nie rozmroziły cen w dyskontach. Płacimy tyle, ile miesiąc temu

Czterej główni konkurenci Aldi, Biedronka, Lidl i Netto kolejny miesiąc z rzędu dokładnie patrzą sobie na półki i stosują bardzo zbliżone poziomy cen - ok. 270 zł za 50 podstawowych poduktów. Są one jednocześnie prawie takie same jak w lutym i nieznacznie wyższe niż w styczniu, co oznacza, że wpływ takich zjawisk, jak wiosna czy zbliżającą się Wielkanoc, nie odbija się na polityce cenowej dyskontów. Monitoringi z ostatnich miesięcy pokazują, że choć dyskonty w każdym tygodniu proponują promocyjne ceny na wybrane towary, to ogólna kwota płacona za 50 podstwowych towarów FMCG i tak nie ulega zmianie.

A oto całościowe zestawienie cen w dyskontach z dnia 21 marca 2014 roku:
Za 50 produktów w sieci Netto płaciliśmy od 266,75 do 267,34 zł w zależności od lokalnej ceny pieczywa, czyli o ok. 2 zł mniej niż miesiąc temu. Nieznacznie niższa cena to wynik promocyjnej ceny schabu. Jednocześnie wyższe ceny obowiązywały na cytryny i pieczarki. 

W Biedronce w ostatnim tygodniu można było kupić 50 produktów za 269,05 zł w porównaniu z 270,01 zł w lutym. Obniżka o 1 zł to wynik głównie niższej ceny herbaty Lipton, sprzedawanej w opakowaniu 20 proc. gratis. Droższa była natomiast woda, śmietana i banany. Tańsze zaś pomarańcze.

Lidl w marcu przedstawił ofertę cenową na poziomie 269,81 zł w porównaniu z 269,69 zł miesiąc temu. W porównaniu z ostatnim miesiącem droższe były banany, ale tańsze jabłka, więc w sumie cena okazała się niemal identyczna. 

Z kolei w sieci Aldi 50 produktów kosztuje obecnie od 269,91 zł do 270,10 zł w porównaniu z wydatkami na poziomie 270,95 zł - 271,97 zł w lutym. Tutaj droższe były banany, a nieznacznie tańsze pieczarki i papryka. Na przestrzeni ostatnich miesięcy Aldi uzupełnił swój asortyment m.in. o czekoladę Wedel, płatki Nestle, ketchup Pudliszki, pastę Colgate i proszek Vizir, a także olej Kujawski i parówki Berlinki. Pozwala to na lepsze porównywanie cen w dyskontach, które mają na półkach mają coraz bardziej tożsamy asortyment. 

Z kolei Dyskont Czerwona Torebka w Trójmieście zaproponowała zakupy 50 produktów w cenie 276,50 zł w porównaniu z 282,93 zł miesiąc temu. Jest to obnizka o 6,5 zł względem poprzedniego miesiąca. Od konkurentów różni Czerwoną Torebkę nadal ok. 6,5 zł, co jest głównie wynikiem innej strategii tej sieci. W Czerwonej Torebce z założenia nie ma produktów świeżych: warzyw, owoców, mięsa, pieczywa. To powoduje, że ceny te w Koszyku dlahandlu.pl uzupełniane są średnimi cenami rynkowymi.

A oto wyszczególnienie niektórych cen w Dyskoncie Czerwona Torebka: herbata Lipton 100 sztuk z przeliczenia 88 sztuk - 15,10 zł (konkurenci 12,54 zł - 14,99 zł); jaja 10 sztuk 2,89 zł (konkurenci 3,59 zł - 3,79 zł); olej Kujawski 5,99 zł (konkurenci 5,99 zł - 6,35 zł); płatki Nestle 2,99 zł (konkurenci 3,45 zł - 3,69 zł), Domestos 6,99 zł (konkurenci 5,99 zł).

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 4 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu.

Badanie przeprowadzono w weekend 21-23 marca 2014 roku w 8 wskazanych miastach w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane