REKLAMA
REKLAMA

Koszyk cen: Cięcie cen wchodzi na stałe do arsenału środków promocyjnych w dyskontach

Autor: dlahandlu.pl 16 października 2013 12:51

Koszyk cen: Cięcie cen wchodzi na stałe do arsenału środków promocyjnych w dyskontach

Jak wynika z monitoringu Koszyk cen dlahandlu.pl akcje cięcia cen na stałe wkroczyły do arsenału środków promocyjnych sieci dyskontowych. W tym miesiącu najbardziej wykorzystuje to narzędzie sieć Lidl, w której ceny względem niezapowiedzianego badania w Trójmieście, przeprowadzonego 2 tygodnie temu, spadły o blisko 27 zł. W sieci Biedronka, która prowadzi akcję "Ceny do wzięcia", różnica cen między badaniem zapowiedzianym a niezapowiedzianym wyniosła tylko 6 zł. Podobnie jak w sieci Netto, gdzie różnica wyniosła ok. 7 zł. Sieć Aldi, która nie ma swojego sklepu w Trójmieście nie była uwzględniona w badaniu niezapowiedzianym, jednak miesiąc do miesiąca zachowała stabilny poziom cen.

REKLAMA

11 października w Lidlu można było kupić 50 produktów z Koszyka w cenie 252 zł we wszystkich monitorowanych miastach. To o 1 zł taniej niż miesiąc temu. Jednak w czasie niezapowiedzianego badania cen dwa tygodnie temu w Trójmieście w sieci Lidl zanotowaliśmy ceny na poziomie 278,63 zł. W tym tygodniu promocją objęty był ketchup Pudliszki, musztarda Kamis, makaron Combino, filety śledziowe Nautica, kiełbasa podwawelska Baroni, wędliny Pikok, pasta do zębów Colgate, płyn Domestos. Tańsze są także owoce. W ramach ogólnopolskiej promocji Lidl obniżył też cenę jabłek. Droższe zaś są warzywa: pomidory i papryka. Na przestrzeni miesiąca w Lidlu podrożało masło i margaryna Rama.

11 paździenika za te same zakupy  w Netto płaciliśmy 262,18 zł we wszystkich badanych miastach względem 254, 81 zł miesiąc wcześniej, W czasie niezapowiedzianego badania 2 tygodnie temu w Trójmieście cena w sklepie Netto była nieznacznie wyższa niż obecnie (269,95 zł). W tym tygodniu obowiązywała promocyjna cena płatków Nestle i kiełbasy podwawelskiej. Tańsze niż 2 tygodnie temy były także jaja. W ostatnim miesiącu w Netto podrożały warzywa sezonowe i masło. Na półkach sklepów Netto pojawił się ostatnio dżem Łowicz, który dołączył do badanych produktów, zamiast marki własnej.

Sieć Biedronka 11 października zaproponowała Koszyk 50 produktów w cenie 263,37 zł we wszystkich miastach względem 254,23 zł miesiąc wcześniej. Jednak 2 tygodnie temu w czasie badania niezapowiedzianego w Biedronce w Trójmieście zanotowaliśmy cenę tylko o 6 zł wyższą niż obecnie (269,89 zł). Obecnie tańsza jest czekolada Wedel, woda Żywiec, parówki Berlinki, szampon Timotei i Domestos. W tym czasie podrożały papryka i pomidory. W ramach ogólnopolskiej promocji komunikowana była obniżka cen jabłek i polędwicy sopockiej. 

Natomiast w sieci Aldi 11 października za zakupy 50 wybranych przez nas produktów trzeba było zapłacić 267,02 zł czyli podobnie jak miesiąc temu w Bydgoszczy. Sklep nie był badany 2 tygodnie temu w ramach niezapowiedzianego badania w Trójmieście, gdyż nie ma tam swojej placówki.  Asortyment w Aldim utrzymuje raczej stałe ceny. Nowością dla sieci Aldi jest jednak zwiększanie pólki z produktami markowymi. Ostatnio w ofercie pojawiła się min. pasta do zębów Colgate, a także piwo Zywiec, czy proszek Vizir. W ostatnim tygodniu prowadzona była ogólnopolska akcja promocyjna bananów, mąki i proszku Vizir. Na przestrzeni miesiąca w Aldim, podobnie jak w innych dyskontach, wzrosły ceny warzyw sezonowych.

Badanie zostało przeprowadzone 11 października 2013 roku.

W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

aka


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA