PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Koszyk cen dlahandlu: Analiza konkurencji na rynku sklepów internetowych

Autor: dlahandlu.pl 12 maja 2010 12:18

Nadal jedynie dwa ogólnopolskie sklepy internetowe oferują ceny 50 koszykowych produktów za kwotę nieprzekraczającą 300 zł. W alma24.pl ta wartość wyniosła 290,9 zł, czyli o 45 groszy taniej niż tydzień temu. Konkurencyjną ofertę przedstawił również e-piotripawel.pl, gdzie Koszyk kosztował 289,4 zł, czyli o 2,4 zł mniej niż tydzień temu, ale o 7 zł mniej w porównaniu z dwoma tygodniami wstecz.

Zakupy w internetowym sklepie Kefirek to w tym tygodniu wydatek rzędu 302,93 zł, czyli o 4 zł mniej niż tydzień temu. Trzy tygodnie temu za produkty z Koszyka trzeba tu było zapłacić 310,04 zł, a miesiąc temu - 309,10 zł. Oznacza to stałą spadkową tendencję cenową. O 1 zł poniosła ceny i-jedynka.pl. Za 50 produktów trzeba zapłacić tutaj 321,61 zł, a trzy tygodnie temu była to kwota 300,83 zł. O 1 zł tańszą ofertę miał sklep frisco.pl, gdzie Koszyk kosztował 314,32 zł. Trzy tygodnie temi Koszyk kosztował tu 320,85 zł, a miesiąc temu rachunek za produkty wynosił 322,08 zł. Sklep a.pl. oferuje Koszyk za 344,62 zł, czyli o 2 zł więcej niż tydzień temu, gdy Koszyk kosztował 342 zł. W espozywka.katowice.pl można kupić Koszyk za 360,91 zł, czyli o 30 zł więcej niż siedem dni temu. Miesiąc temu Koszyk kosztował tutaj 342,22 zł.

To krótkie zestawienie pokazuje, że najbardziej konkurują ze sobą ogólnopolskie sklepy internetowe Alma24.pl i piotripawel.pl. Oferują one zakupy na poziomie cen, stosowanych także w ich sklepach stacjonarnych. Wszytskie sklepy internetowe, jako punkt wyjścia, stosują jednak ceny znane klientom z placówek delikatesowych, a nie dyskontów, czy hipermarketów. Dzieje się tak dlatego, że sklepy on-line  kierują swoją ofertę do wymagającej grupy klientów, którzy za wygodę robienia zakupów i duży wybór specyficznych produktów, są w stanie zapłacić więcej. Początki naszych badań pokazują jednak, że na przestrzeni ostatnich miesięcy sklepy internetowe znacznie zeszły z poziomem cen. Gdy zaczynaliśmy monitoring Koszyk cenowy we wrześniu 2009 roku, większość sklepów oferowała zakupy w przedziale 300-400 zł i więcej. Obecnie okazuje się, że takie ceny nie są już akceptowane przez klientów, bo na rynku pojawiała się coraz większa liczba sklepów internetowych, które swoją przewagę chcą budować na atrakcyjnej ofercie cenowej. To powoduje, że również główni gracze muszą dostosować swoje ceny do akceptowalnego poziomu.    

Ceny w sklepach internetowych w dniach 5-12 maja 2010

więcej: www.dlahandlu.pl/koszyk/

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane