PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Koszyk cen dlahandlu.pl: Delima włącza się w strategię obniżania cen przez delikatesy

Autor: dlahandlu.pl 25 lutego 2011 07:21

Koszyk cen dlahandlu.pl: Delima włącza się w strategię obniżania cen przez delikatesy

Z najnowszego porównania w ramach Koszyka cen wynika, że Delima postanowiła wpisać się w trend obniżania cen przez delikatesy i stara się osiągnąć taki pułap cen, jaki od dłuższego czasu oferują Alma i Bomi. W tym badaniu obserwujemy także, że dyskonty ujednolicają politykę cenową na średnim poziomie ok. 250 zł za 50 badanych przez nas produktów spożywczych, aby jak najmniej odstawać od konkurentów.

Sieć Alma w zależności od lokalizacji oferuje Koszyk od 266 zł w Bydgoszczy do 278 zł w Trójmieście. Na początku lutego ceny w tej sieci wahały od 260 do 276 zł, co oznacza obecnie lekką podwyżkę, głównie warzyw sezonowych papryki, czy pomidorów.

Bomi oferowało Koszyk w cenie od 272 zł w Bydgoszczy do 278 zł w Warszawie, co również wskazuje na podwyżki rzędu kilku złotych w większości lokalizacji względem cen w tej sieci na początku lutego.

Zakupy w Delimie w zależności od miasta kosztowały od 274,73 zł w Lublinie do 287,03 zł w Warszawie i jest to spadek o ok. 20 zł w przypadku cen notowanych w tej sieci na początku lutego. Można przypuszczać, że Delima postanowiła tak jak inne sieci, wpisać się w trend obniżania cen przez delikatesy w ramach walki o klienta. Drugi wytłumaczeniem jest zyskanie niższych cen u dostawców dzięki transakcji Eurocashu i Emperii, do której sieć Delima należy.

W tym badaniu w sieci Piotr i Paweł za zakupy z Koszyka trzeba było zapłacić od 281,1 zł w Warszawie do 300,2 zł w Poznaniu i są to średnie ceny zanotowane w tych miastach także w poprzednim monitoringu, na początku lutego.

W kategorii dyskontów Aldi oferował Koszyk 50 produktów za 247,34, czyli o 6 zł taniej niż w czasie ostatniego monitoringu. W Netto za umieszczone w Koszyku produkty trzeba zapłacić ok. 250 zł we wszystkich badanych miastach i jest to ok. 2 zł więcej niż trzy tygodnie temu. W sieci Lidl te same zakupy kosztowały od 252 zł do 255 zł w zależności od lokalizacji, czyli podobnie jak na początku lutego. Zaś w sklepach Biedronka zanotowane ceny oscylowały wokół 255,1 zł we wszystkich placówkach i jest to o ok. 2,5 zł więcej niz w czasie poprzedniego monitoringu.

Różnice w cenach Koszykaw dyskontach zmniejszają się z tygodnia na tydzień, co pokazuje, że firmy starają się jak najmniej różnicować swoją politykę względem konkurencji, jak i poszczególnych lokalizacji w ramach swojej sieci.

Monitoring cen w sklepach w dniach 19-22 lutego 2011 roku

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11609

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane