Koszyk cen dlahandlu.pl: Drożejące warzywa i owoce wpływają na poziom cen w dyskontach

Autor: dlahandlu.pl 15 stycznia 2013 14:56

Koszyk cen dlahandlu.pl: Drożejące warzywa i owoce wpływają na poziom cen w dyskontach

Jak pokazuje styczniowy monitoring cen dlahandlu.pl drożejące warzywa i owoce cytrusowe windują ceny w dyskontach. Jednak ceny poszczególnych artykułów sprzedawanych w sieciach dyskontowych różnią się najczęściej o grosze. Różnica w ogólnej kwocie płaconej za 50 produktów z Koszyka w wielu przypadkach pochodzi z dwóch produktów dostępnych w danym dniu w promocji, np. sera czy schabu. W styczniu poziom cen wyznaczony przez dyskonty wahał się od 252,21 zł w sklepach Netto do 258,75 zł w Aldim, co daje jedynie 6 zł różnicy na całym koszyku zakupowym.

A oto szczegółowe wyniki styczniowego badania Koszyka cen dlahandlu.pl:
W styczniu sieć Netto zaproponowała ceny 50 produktów na poziomie 252,21zł - 252-43 zł w zależności od lokalnej ceny chleba w różnych lokalizacjach. W grudniu za podobne zakupy trzeba było zapłacić od 250,50 zł do 251,20 zł, czyli o ok. 2 zł taniej. Zbliżone ceny obowiązywały także w listopadzie. Na przestrzeni miesiąca w Netto drożały cytryny i pomarańcze, herbata, piwo ale taniały pomidory i papryka oraz kiełbasa podwawelska przez co ogólna cena za zakupy różni się o ok. 2 zł.

W ubiegły piątek sieć Lidl zaproponowała zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie od 253,33 zł we wszystkich lokalizacjach. Miesiąc temu podobne zakupy kosztowały 247,85 zł we wszystkich miastach. Z kolei w listopadzie Lidl oferował zakupy od 253 zł w Lublinie do 256 zł w większości badanych miast. Podwyżka o ok. 8 zł mdm związana jest głównie z droższą ofertą na pomarańcze a także pomidory, oraz zmianą papieru toaletowego 8 rolek zamiast wcześniej badanego 4 rolki i makaronu Combino, który zastąpił poprzednio monitorowany Tiradell. 

W styczniu w sieci Biedronka Koszyk 50 produktów można było nabyć w cenie 258,22 zł we wszystkich miastach. W grudniu podobne zakupy kosztowały 249,43 zł, zaś w listopadzie 252,36 zł. Podwyżka o ok. 9 zł to wynik droższych zimeniaków i pomidorów, a także podobnie jak w Lidlu papieru toaletowego, ręczników papierowych oraz makaronu marki Pastani zamiast monitorowanej dotychczas marki własnej Vitalia.

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się na poziomie 258,51 zł - 258,75 zł względem 252,19 zł, w grudniu i ok. 254 zł w listopadzie. Podwyżka o ok. 6 zł to wynik droższych warzyw papryki i pomidorów oraz tak jak w innych sieciach zmiany liczby rolek papieru toaletowego w monitoringu z 4 na 8 sztuk. Trzeba zaznaczyć, że sieć Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miała przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie średni poziom cen rynkowych tej sieci.

Badanie zostało przeprowadzone 11 stycznia 2013 roku
W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony, mleko i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane