Koszyk cen dlahandlu.pl: Nowalijki podbijają ceny w dyskontach o kilka złotych

Autor: dlahandlu.pl 20 marca 2013 13:26

Koszyk cen dlahandlu.pl: Nowalijki podbijają ceny w dyskontach o kilka złotych

Jak wynika z monitoringu cen dlahandlu.pl sieci dyskontowe miesiąc do miesiąca starają się trzymać bardzo zbliżony poziom cen na większość oferty, dostępnej w sklepach. Różnice są pochodną zmian, tak wrażliwych cenowo produktów, jak owoce i warzywa sezonowe - w marcu jest to papryka. Jednocześnie przygotowując się do okresu zakupów świątecznych dyskonty zaproponowały znacznie niższe ceny na schab wieprzowy czy jak w przypadku sieci Aldi - hit wielkanocnych koszyków - jaja. Jednocześnie różnica między poszczególnymi szyldami utrzymuje się na bardzo zbliżonym poziomie i oscyluje w granicach 7 zł przy zakupie 50 produktów za ok. 250 zł.

A oto szczegółowe wyniki marcowego badania Koszyka cen dlahandlu.pl:

W marcu sieć Netto zaproponowała ceny 50 produktów w cenie od 255,23 zł w większości miast do 255,45 zł na Górnym Śląsku - czyli na niemal identycznym poziomie jak w lutym, gdy zakupy kosztowały tu 254,63zł - 255,03 zł w zależności od lokalnej ceny chleba w różnych lokalizacjach. W tej sieci na przestrzeni miesiąca podrożały pieczarki, papryka, ale w tym samym czasie potaniał schab bez kości (o 4 zł).

W ubiegły piątek sieć Lidl zaproponowała zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie od 256,44 zł w Trójmieście do 257,64 zł w większości badanych miast. Jest to wzrost cen o ok. 6 zł w porównaniu z monitoringiem z lutego br. Podwyżką jest pochodną drożejących pomidorów o ok. 2 zł mdm i papryki o ok. 4 zł mdm. Reszta cen produktów pozostaje na stabilnym poziomie.

W połowie marca w sieci Biedronka Koszyk 50 produktów można było nabyć w cenie 259,33 zł we wszystkich miastach, czyli o 3 zł drożej niż w lutym 2013 roku. Jednocześnie jest to powrót do cen ze stycznia, notowanych w sklepach Biedronki. Na przestrzeni ostatniego miesiąca podrożał kurczak, ale znacznie potaniał schab (o 6 zł), potaniały pieczarki, ale w tym samym czasie podrożała papryka (o 4 zł).

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się na poziomie 262,74 zł, czyli o 9 zł drożej niż w lutym i o 4 zł drozej niż w połowie stycznia. Choć w Aldim w marcu tańszy był ser gouda i obowiązywała promocja na jaja, jednak  znacznie droższa papryka (o ponad 6 zł) podbiła cenę o 9 zł. Trzeba zaznaczyć, że sieć Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miała przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie średni poziom cen rynkowych tej sieci. Badanie zostało przeprowadzone 15 marca 2013 roku.

W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10821

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane