Koszyk cen dlahandlu.pl: Ogólnopolska promocja pozwoliła Lidlowi wskoczyć na 1. pozycję wśród dyskontów

Autor: dlahandlu.pl 20 września 2012 12:21

Koszyk cen dlahandlu.pl: Ogólnopolska promocja pozwoliła Lidlowi wskoczyć na 1. pozycję wśród dyskontów

Wrześniowe notowanie przynosi sporo zmian. Względem sierpnia zmianie uległy pozycje sieci handlowych wobec siebie. W sierpniu Lidl i Biedronka oferowali podobne ceny. Obecnie Lidl znacznie wyprzedził konkurentów, m.in. dzięki ogólnopolskiej promocji -10 proc. na wszystkie produkty. Zmianie ulega także sam projekt Koszyk cen dlahandlu.pl, o czym poniżej.

Segment dyskontów, jako najdynamiczniejszy format na rynku, będzie analizowany samodzielnie. Jednocześnie, aby mieć szansę na większą porównywalność oferty sieci dyskontowych, zdecydowaliśmy się wprowadzić w miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach, średnią cenę dla tego segmentu sklepów. Ceny sieci Aldi, która ma asortyment marek własnych sięgający 80 proc. zostały zastąpione średnią w takich kategoriach, jak chemia i kosmetyki, tłuszcze, używki, słodycze. W kolejnych monitoringach średnie ceny, zastąpią ceny marek własnych we wszystkich badanych sieciach dyskontowych, w większości kategorii. Kolejna zmiana, która pojawiła się w Koszyku cen dotyczy wszystkich formatów i związana jest z doprecyzowaniem pozycji Śledź w słoiku. Od początku września dla wszystkich sklepów produkt ten został zastąpiony Matjasem w oleju 650 g. W ten sposób, we wszystkich sieciach, badany jest taki sam produkt. Aby nie zaburzać wartości Koszyka cen dlahandlu.pl, produkt droższy ma zmniejszoną gramaturę. 

A oto jak przedstawia się szczegółowa oferta cenowa sklepów dyskontowych we wrześniu.

Sieć Lidl, która od 9 do 16 września prowadziła promocję - 10 proc. na wszystkie towary zaproponowała ceny 50 produktów na poziomie 228,36 zł i tym samy pokazała się jako najtańsza sieć dyskontowa. W sierpniu za podobne zakupy w Lidlu płaciliśmy od 245,21 zł w Bydgoszczy do 247,87 zł w pozostałych z badanych miast. 

W sieci Netto za podobne zakupy 14 września płaciliśmy od 241,93 zł na Górmym Śląsku do 242,19 zł we Wrocławiu. Miesiąc wcześniej za Koszyk 50 produktów w sieci Netto płaciliśmy ponad 262 zł. Taka obniżka cen związana jest głównie z promocyjnymi cenami na produkty wagowe: szynkę i polędwicę oraz zmienną ofertą kaw. W sierpniu w ramach oferty in/out w sieci Netto dostępna była kawa Jacobs Kronung, która podwyższyła cenę Koszyka. W tym miesiącu w sieci Netto, jak we wszystkich innych dyskontach porównywana była cena kawy Tchibo.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane