REKLAMA
REKLAMA

Koszyk cen dlahandlu.pl: Różnica cenowa między dyskontami wzrosła do 15 zł

Autor: dlahandlu.pl 18 kwietnia 2013 09:54

Koszyk cen dlahandlu.pl: Różnica cenowa między dyskontami wzrosła do 15 zł

Jak wynikało z dotychczasowych monitoringów cen dlahandlu.pl sieci dyskontowe prezentowały bardzo zbliżoną ofertę cenową. Rożnice zamykały się kwotą 5-7 zł przy zakupach za ok. 250 zł. Kwietniowy monitoring pokazał, że powoli dochodzi jednak do rozwarstwienia cen między sieciami dyskontowymi. W kwietniu różnice sięgają już 15 zł przy zakupie Koszyka 50 produkt za średnią kwotę ok. 260 zł. Kolejne monitoringi pokażą czy jest to stała tendencja czy też nastąpi powrót do trzymania cen na poziomie najbliższej konkurencji.

REKLAMA

A oto szczegółowe wyniki kwietniowego badania Koszyka cen dlahandlu.pl:


W kwietniu Lidl zaproponował najtańsze spośród sieci dyskontowych zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie od 252,86 zł w Poznaniu do 254,96 zł w większości lokalizacji. Oznacza to spadek cen w porównaniu z marcem o kilka złotych z poziomu ok. 257 zł do obecnych 253-254 zł. Tańszy w kwietniu był ser gouda, kurczak, jaja i pomarańcze.

Nieznacznie wyższą ofertę przedstawiła sieć Netto od 254,92 w Poznaniu do 255,06 zł w pozostałych miastach. Oznacza to, że kolejny miesiąc z rzędu w Netto można spotkać niemal identyczny poziom cen ok. 255 zł.

W połowie kwietnia w sieci Biedronka Koszyk 50 produktów można było nabyć w cenie 263,52 zł we wszystkich miastach. Oznacza to podwyżkę cen o ok. 4 zł przy zakupie 50 produktów w porównaniu z marcem i podwyżkę o ok. 7 zł w porównaniu z cenami z lutego. W tym miesiącu w Biedronce droższe były banany, cytryny, jabłka i pomidory. Potaniały natomiast pomarańcze.

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się na poziomie 266,49 zł, czyli o 7 zł drożej niż w marcu i o 16 zł drożej niż w lutym. W Aldim droższy w tym miesiącu był ser gouda, pomidory, pomarańcze i papryka. Trzeba zaznaczyć, że sieć Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miała przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie średni poziom cen rynkowych tej sieci.

Badanie zostało przeprowadzone 12 kwietnia 2013 roku

W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA