Koszyk cen dlahandlu.pl: Tylko kilka złotych różnicy cen w sieciach dyskontowych

Autor: dlahandlu.pl 21 listopada 2012 13:36

Koszyk cen dlahandlu.pl: Tylko kilka złotych różnicy cen w sieciach dyskontowych

Trzeci miesiąc z rzędu w miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony, mleko i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe. Wprowadzenie ceny średniej spowodowało, że polityka cenowa konkurentów uległa tak dużemu zbliżeniu, że obecnie różnice cen między poszczególnymi szyldami wynoszą maksymalnie 4 zł.

A oto jak przedstawia się szczegółowa oferta cenowa sklepów dyskontowych w listopadzie.


W ubiegły piątek sieć Netto zaproponowała ceny 50 produktów na poziomie od 250,56 zł do 251,02 zł w zależności od lokalnej ceny chleba w różnych lokalizacjach. Za podobne zakupy miesiąc temi trzeba było zapłacić ok. 266 zł. Spadek cen wynika głównie z promocyjnej ceny polędwicy  - tańszej o 7 zł oraz schabu tańszego o 4 zł za kg w porównaniu z październikiem. Tańsze były też cytryny, banany i pomarańcze - każdy z produktów o 1 zł za kg.

Sieć Biedronka zaproponowała w tym zestawieniu Koszyk 50 produktów w cenie 252,38 zł względem 259,39 zł w październiku. Tu spadek jest głównie wynikiem promocyjnej ceny polędwicy w Netto, uwzględnianej jako średnia dla całego formatu dyskontowego. O 1 zł tańsze w porównaniu z październikiem były w Biedronce również pomarańcze.

Sieć Lidl przedstawiła ofertę na poziomie 253,62 zł. Miesiąc temu ceny w Lidlu wahały się od 253 zł w Lublinie do 256,25 zł w większości badanych miast. Tańszy w tym miesiącu był w sieci kurczak, cytryny o 3 zł i pomarańcze o 2 zł za kg. Jednak w tym samym czasie wzrosła cena schabu o 4,5 zł, stąd tak niewielka różnica cen w porównaniu miesiąc do miesiąca.

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się na poziomie 254,27 zł względem 264 zł. Tu także tańsze były cytryny i pomarańcze, a także matjasy w oleju. Trzeba zaznaczyć, że sieć Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miała przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie przybliżony poziom cen w sieciach dyskontowych.

Badanie pochodzi z 16 listopada 2012 roku 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane