Koszyk cen dlahandlu.pl: Wspólna polityka cenowa sieci franczyzowych ma budować ich jednolity wizerunek

Autor: dlahandlu.pl 13 maja 2015 12:37

Koszyk cen dlahandlu.pl: Wspólna polityka cenowa sieci franczyzowych ma budować ich jednolity wizerunek

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl franczyzowe sieci sklepów stawiają na jednolity wizerunek cenowy, dlatego różnice cen między poszczególnymi placówkami są coraz mniejsze. Wspólne zakupy dla całej sieci i wymóg jednolitych akcji promocyjnych dla klientów powodują, że coraz częściej lokalizacje sieci różnią się między sobą jedynie cenami warzyw i owoców czy pieczywa.

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl w sieciach sklepów osiedlowych,
W sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 287,61 zł w Lublinie do 310,09 zł w Warszawie, co oznacza różnicę między sklepami w różnych miastach na poziomie 22 zł. Na początku marca ceny w tej sieci wahały się od 292,28 zł w Lublinie do 303,73 zł w Warszawie. Wyższe o kilka złotych ceny mdm. to efekt głównie drożejącej papryki z ok. 8 zł w marcu do ok. 20 zł obecnie.

W 8 badanych miastach w Polsce w sieci Carrefour Express za zakup 50 produktów z Koszyka w ostatni weekend płaciliśmy od 299,16 zł w Lublinie do 315,83 zł w Warszawie, co oznacza 16 zł różnicy między placówkami z tym samym szyldem. W marcu ceny w sklepach Carrefour Express wahały się od 307,99 zł we Wrocławiu do 318,30 zł w Warszawie. Oznacza to, że na przestrzeni miesiąca ceny w sklepach z logo Carrefour Express spadły o kilka złotych.

Sieć Freshmarket proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 314,29 zł w Trójmieście do 330,27 zł w Bydgoszczy. W marcu ceny we Freshmarketach wahały się od 286,15 zł w Krakowie do 305,08 zł w Warszawie. Oznacza to podwyżkę cen o ok. 25-30 zł w zależności od miasta. To efekt droższej papryki, herbaty Lipton, oleju Kujawskiego i sera gouda. Różnice cen między różnymi miastami wahają się w granicach 16 zł, co oznacza dalsze ujednolicanie polityki cenowej w tej sieci franczyzowej.

Monitoring przeprowadzono w dniach 8-10 maja 2015. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane