PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Koszyk cen dlahandlu: Sklepy convenience najszybciej reagują na podwyżki cen

Autor: dlahandlu.pl 10 lutego 2011 07:20

Koszyk cen dlahandlu: Sklepy convenience najszybciej reagują na podwyżki cen

O ile w sieciach supermarketów Polomarket, Intermarche i Stokrotka nie widać na razie żadnych ruchów cenowych związanych z zapowiadanymi podwyżkami cen żywności, o tyle sklepy osiedlowe, takie jak Żabka, Społem czy Lewiatan zaczynają reagować na zwiększoną presję i podnoszą ceny sprzedawanych produktów.


Sieć Intermarche zaproponowała w ostatnim tygodniu Koszyk 50 produktów od 263 zł w Bydgoszczy do 269 zł w Poznaniu i jest to spadek o kilka złotych w porównaniu z cenami z połowy stycznia.

W Polomarkecie w za 50 produktów z Koszyka płaciliśmy w ostatnim tygodniu od 269 zł w Bydgoszczy do 275 zł w Warszawie. To typowy dla tej marki poziom cen, choć przed Sylwestrem sieć również stosowała promocyjne ceny (260-270 zł).

Z kolei sieć Stokrotka oferowała ceny od 288 zł na Górnym Śląsku do 298 zł w Trójmieście i jest to poziom bardzo zbliżony do cen zanotowanych w tych sklepach w połowie stycznia.

Sklepy osiedlowe takie jak Społem, Lewiatan i sieć convenience Żabka niezmiennie stosują wysoki pułap cen. W Społem w ostatnim tygodniu ceny za 50 produktów z Koszyka wahały się od 300 zł w sklepie w Lublinie do 343 zł we Wrocławiu i są to ceny wyższe niż w połowie stycznia o kilka złotych. 

Również w sieci Lewiatan za zakup towarów z Koszyka płacimy obecnie podobnie jak przed Nowym Rokiem od 310 zł w Lublinie do 346 zł we Wrocławiu i jest to ok 10 zł więcej niż w połowie stycznia.

Najdroższa w zestawieniu jest sieć Żabka, gdzie na zakupy trzeba przeznaczyć od 368 zł w Lublinie do 395 zł w Bydgoszczy, przy czym ceny w tej sieci różnią się w każdym sklepie, bo dużą dozę dowolności w ich ustalaniu mają poszczególni ajenci sieci.

Monitoring cen w sieciach sklepów przeprowadzono w dniach 4-8 lutego 2011

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • egon 2011-02-11 11:04:27

    "ceny w tej sieci różnią się w każdym sklepie, bo dużą dozę dowolności w ich ustalaniu mają poszczególni ajenci sieci" - redakcja niestety nie zna specyfiki tej sieci na ponad 2000 indeksów towarów handlowych ajent ma do dyspozycji ok 25 tzw. towary regionalne(chleb,mleko,warzywa,owoce) na które narzuca ok 25% marżę. Reszta 2000 indeksów to towar dostarczany z magazynów Żabki. Ajenci nie decydują o polityce cenowej!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11609

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane