Koszyk cen: Dyskonty ewoluując w supermarkety, stawiają na inne walory oferty niż cena

Autor: dlahandlu.pl 10 września 2014 13:33

Koszyk cen: Dyskonty ewoluując w supermarkety, stawiają na inne walory oferty niż cena

Dyskonty ewoluując w kierunku supermarketów zmieniają komunikację, kładąc nacisk na inne korzyści niż niska cena. I tak Biedronka zachęca do zakupów loterią z pulą nagród 18 mln zł, Lidl na promocję m.in. akcji tematycznych w TV wydaje miesięcznie ok. 16,4 mln zł (dane Nielsen), zaś Aldi otwiera sklepy w nowym koncepcie i zwiększa obecność marek producenckich w asortymencie. Każda z sieci stara się sięgnąć po zamożniejszego klienta czy to zajmując jak Biedronka bardziej prestiżowe lokalizacje, czy też poszerzając półkę z żywnością ekologiczną jak Lidl i Netto. Dyskont Czerwona Torebka z 18 placówkami stara się wpisać w tę ewolucję, z miesiąca na miesiąc poszerzając asortyment produktów świeżych: nabiału, wędlin, warzyw i owoców. Sieć odstaje jednak od konkurentów cenowo.

Lidl we wrześniu zaproponował zakup 50 podstawowych produktów z Koszyka cenie 261,50-261,76 zł w badanych miastach. Pod koniec lipca za podobne zakupy płaciliśmy w tej sieci 264,31 zł, czyli o 3 zł drożej niż obecnie. Obecnie tańszy niż półtora miesiąca temu był ser gouda i jabłka, sprzedawane w promocji. Droższe były natomiast cytryny 10,19 zł/kg wobec 7,99 zł/kg w lipcu.

W Biedronce za 50 produktów trzeba zapłacić 269,63 zł względem 268,04 zł pod koniec lipca. Obecnie w Biedronce w promocji oferowana była herbata Lipton, ser gouda i jabłka. Droższe niż w lipcu były cytryny 12,99 zł/kg względem 7,99 zł/kg w trakcie ostatniego monitoringu.

Sieć Aldi w porównaniu z lipcem ma ceny we wrześniu wyższe o ok. 3 zł (272 zł obecnie względem ok. 269 zł w lipcu br.). Tutaj różnica wynika głównie z obniżki jabłek i podwyżki cytryn (12,59 zł wobec 7,49 zł w lipcu). Reszta cen pozostaje niezmienna od dłuższego czasu, choć asortyment produktów markowych w sieci Aldi rośnie z każdym miesiącem.

W sieci Netto za 50 produktów płacimy obecnie 273,98 zł wobec notowania z lipca, gdy podobne zakupy kosztowały od 273,31 zł do 273,43 zł w zależności od lokalnej ceny pieczywa. W Netto na początku września obowiązywała promocja na parówki Berlinki oraz jabłka. Drożej sprzedawane zaś były cytryny 11,99 zł względem 7,99 zł w lipcu.

Sieć Dyskont Czerwona Torebka, która promuje się hasłem "najtaniej w mieście" zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 303,43 zł do 304,43 zł. Podobnie jak półtora miesiąca temu zbadaliśmy trzy lokalizacje sieci: w Bydgoszczy, w Trójmieście i na Górnym Śląsku. W lipcu ceny w tych lokalizacjach wahały się od 294,15 zł do 295,73 zł. W porównaniu z notowaniem z lipca obecnie wyższe ceny obowiązują m.in. na: czekoladę Wedel, płatki kukurydziane Nestle, margarynę Ramę, kiełbasę podwawelską Olewnik i cytryny. Tańsze zaś są pomidory, papryka, jabłka i banany.

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 4 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową. Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Monitoring przeprowadzono w weekend 5-7 września 2014 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10821

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane