Koszyk cen: Dyskonty przed świętami trzymają się polityki promocji

Autor: dlahandlu.pl 20 listopada 2013 11:34

Koszyk cen: Dyskonty przed świętami trzymają się polityki promocji

Jak wynika z monitoringu Koszyk cen dlahandlu.pl dyskonty nadal inwestują w ceny. Wydaje się, że ten trend będzie trwał co najmniej do czasu wzmożonych zakupów przedświątecznych. Jak wynika z analiz firmy Nielsen udział sprzedaży promocyjnej rośnie rok do roku. W hipermarketach więcej niż co 3 złotówka wydawana jest na produkty objęte promocją. To oznacza, że klienci są coraz bardziej przyzwyczajeni do wydawania pieniędzy podczas okazji promocyjnych a nie w czasie obowiązywania standardowych cen.

15 listopada w Lidlu można było kupić 50 produktów z Koszyka w cenie od 252 na Górnym Śląsku do 255 zł w pozostałych miastach. To o 3 zł drożej niż w październiku. Obecnie promocja obowiązywała na wędliny, makarony, margarynę Rama, musztardę Kamis, ketchup Pudliszki, cytrusy, pastę do zębów Colgate i płyn Domestos. W trakcie niezapowiedzianego badania, wykonanego 2-3 listopada w Krakowie w Lidlu zanotowaliśmy poziom cen 267,66 zł. Miesiąc wcześniej w Trójmieście monitoring wykazał 278,63 zł (na ten wynik wpłynął brak tańszej, standardowo badanej wędliny Baroni i zastąpienie jej droższą Dulcano). W Warszawie w sierpniu ceny w Lidlu oscylowały wokół 274 zł za te same 50 produktów. 

15 listopada za te same zakupy w Netto płaciliśmy ok. 257 zł we wszystkich badanych miastach względem 262 zł miesiąc wcześniej. W poprzednim tygodniu w Netto obowiązywała promocyjna cena schabu, cytrusów, pieczarek i papryki. W czasie niezapowiedzianego badania we wrześniu w Trójmieście cena w sklepie Netto sięgała 269,95 zł. W Krakowie i Warszawie badanie niezapowiedziane nie mogło być wykonane, bo sieć nie ma w tych miastach swoich placówek.

Sieć Biedronka 15 listopada zaproponowała Koszyk 50 produktów w cenie ok. 266 zł we wszystkich miastach względem 263,37 zł miesiąc wcześniej. Obecnie droższe były pomidory i pieczarki. Tańsze zaś pomarańcze i cytryny. W czasie niezapowiedzianego badania 2-3 listopada w Krakowie zanotowaliśmy ceny na poziomie 260,05 zł (5 zł taniej niż obecnie, gdyż był to tydzień obowiązywania 30 proc. promocji na wędliny). We wrześniu w Biedronce w Trójmieście zanotowaliśmy ceny na poziomie 269,89 zł, zaś w Warszawie w sierpniu 270,92 zł. Od sierpnia Biedronka wzmocniła aktywność promocyjną i stawia na obniżki cen wybranych kategorii produktów na poziomie 30 do 50 proc., co widać także w naszych monitoringach.

Natomiast w sieci Aldi 15 listopada za zakupy 50 wybranych produktów trzeba było zapłacić 266,30 zł względem 267,02 zł miesiąc wcześniej. W trakcie badania 2-3 listopada w Krakowie zanotowaliśmy poziom cen 274,75 zł. Wpływ na to miało m.in. brak tańszej, standardowo badanej wędliny i konieczność zastąpienia jej produktem droższym. Sklep nie był badany w czasie niezapowiedzianego badania w Warszawie i Trójmieście, gdyż nie ma w tych miastach swoich placówek. Asortyment w Aldim utrzymuje raczej stałe ceny. Nowością dla sieci Aldi jest jednak zwiększanie pólki z produktami markowymi. Ostatnio w ofercie pojawiła się min. pasta do zębów Colgate, czy proszek Vizir. W Aldim na przestrzeni miesiąca wzrosły ceny papryki i pomidorów, zaś spadły cytryn i pomarańczy.

Badanie zostało przeprowadzone 15 listopada 2013 roku.
W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.
aka

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane