Koszyk cen: Dyskonty walczą między sobą o każdy grosz, a inni operatorzy schodzą z cenami jeszcze niżej

Autor: dlahandlu.pl 12 lutego 2015 12:21

Koszyk cen: Dyskonty walczą między sobą o każdy grosz, a inni operatorzy schodzą z cenami jeszcze niżej

Utarło się przekonanie, że dyskonty tną ceny "do kości" i trudno konkurować z nimi cenowo, bo mają ogromne możliwości negocjacji, dzięki swojemu wolumenowi zakupowemu. Okazuje się jednak, że producenci są w stanie sprzedawać tzw. opiniotwórcze produkty taniej lub w tych samych cenach także innym, mniejszym operatorom. Przykładem niech będzie niewielki sklep Tanioch, należący do sieci Społem Wola, gdzie w ostatni weekend dżem Łowicz można było kupić za 2,97 zł (3,89 zł w dyskontach), herbatę Lipton za 13,14 zł (13,99 zł-14,99 zł w dyskontach), 3,63 zł za margarynę Ramę (4,26 zł - 5,10 zł w dyskontach), czy Olej Kujawski 5,97 zł (5,93 - 5,99 zł w dyskontach) lub ser gouda 1 kg 16.87 zł (16,38 - 18,60 zł w dyskontach).

A oto szczegółowe zestawienie cen w dyskontach z lutego 2015 roku:

Lidl zaproponował zakup 50 podstawowych produktów z Koszyka cenie 254,93 zł, czyli o 3,5 zł taniej niż w styczniu (258,50 zł). To głównie efekt promocji na schab krojony, pakowany, który sprzedawany było o 8 zł taniej niż w styczniu. Skończyła się natomiast promocja na ser gouda, paprykę i cytryny, co podwyższyło ceny tych produktów o 6 zł. Dodatkowo podrożała kawa Tchibo.

W Biedronce na początku lutego za 50 produktów płaciliśmy 261,21 zł, czyli o 1 zł taniej niż miesiąc temu (262,62 zł). W Biedronce obowiązywała promocja na herbatę Lipton, paprykę, pomarańcze i cytryny, co dało obniżkę cen o ok. 3,5 zł. Z półek zaś, podobnie jak w Netto, wypadł zaś papier makulaturowy, co zwiększyło cenę Koszyka o ok. 4 zł.

Sieć Aldi proponowała zakupy 50 produktów w cenie 264,07-264,29 zł względem 265,24 zł w styczniu. W tej sieci ceny pozostały stabilne. Różnice w cenie mdm pochodzą głównie z zastąpienia brakujących towarów w markowych w Aldi średnimi rynkowymi.

W sieci Netto za 50 produktów płaciliśmy w ostatni weekend 265-265,47 zł w zależności od lokalnej ceny pieczywa. Jest to o 7 zł drożej niż w styczniu 2015 (257,69-257,92 zł). W sieci w porównaniu z poprzednim miesiącem przestała obowiązywać promocja na Olej Kujawski, masło, cytryny i pieczarki, co spowodowało wzrost cen o 4,5 zł. Dodatkowo z oferty, podobnie jak w Biedronce wypadł najtańszy papier makulaturowy, co spowodowało wzrost o kolejne 3 zł. W promocji sprzedawane zaś były pomarańcze.

Sieć Dyskont Czerwona Torebka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 284,18 zł, czyli o 10 zł taniej niż w styczniu i jednocześnie na poziomie z lutego 2014, gdy w asortymencie Czerwonej Torebki nie było jeszcze produktów świeżych: warzyw, owoców, pieczywa i wędlin. Obecnie niższe ceny to wynik promocji na Olej Kujawski, schab, polędwicę sopocką, kiełbasę podwawelską, mydło Dove i pomarańcze, co daje rachunek o 15 zł mniejszy niż w styczniu. Jednocześnie podrożały pomidory i cytryny oraz margaryna Rama co podwyższyło rachunek o 4 zł.

Monitoring przeprowadzono w weekend 6-8 lutego 2015 roku.

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 5 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Lód 2015-02-12 19:35:09

    To chyba pisała jakaś idiota. Sok Tymbark 34 zł.....

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane