Koszyk cen: Dyskonty ze stabilnym poziomem cen. Obniżki równoważą podwyżki

Autor: dlahandlu.pl 19 czerwca 2013 12:02

Koszyk cen: Dyskonty ze stabilnym poziomem cen. Obniżki równoważą podwyżki

Czerwcowy monitoring cen dlahandlu.pl pokazuje, że na przestrzeni ostatniego miesiąca dyskonty mogły sobie pozwolić na obniżki warzyw sezonowych, głównie pomidorów. Jednocześnie wszystkie sieci zdecydowały się podwyżki cen masła. Różnica pomiędzy dyskontami pozostała na podobnym poziomie, jak miesiąc temu, i wynosi ok. 22 zł przy zakupie 50 produktów z Koszyka, a wahania cenowe w poszczególnych sieciach są niewielkie.

A oto szczegółowe wyniki czerwcowego badania Koszyka cen dlahandlu.pl:

W czerwcu Lidl zaproponował zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie od 250,07 zł w Poznaniu do 252,51 zł w Trójmieście, Krakowie Wrocławiu, Lublinie. Miesiąc temu podobne zakupy kosztowały 249,86 zł we wszystkich lokalizacjach. Wpływ miała na to m.in. obniżka cen jogurtu, schabu bez kości, papryki, pomidorów, które objęte były ogólnopolską promocją. W tym samym czasie zdrożała sól, masło, cytryny, pomarańcze, ziemniaki a proszek do prania wrócił do regularnej ceny.

Sieć Netto przedstawiła ofertę na poziomie 254,5 zł w porównaniu z cenami od 257,80 zł do 258 zł w maju. Jednocześnie jest to powrót do cen z kwietnia. Obniżka cen w na przestrzeni ostatniego miesiąca to głównie skutek niższej ceny papryki i pomidorów, choć w tym samym czasie wzrosły ceny masła, jogurtu Jogobella czy serka wiejskiego Piątnica.

W połowie czerwca w sieci Biedronka Koszyk 50 produktów można było nabyć w cenie 271,81 zł, czyli o 1 zł taniej niż w maju i o 8 zł drożej niż w kwietniu br.  W sieci Biedronka znacznie potaniały pomidory 3,49 zł wobec 5,99 zł w maju. Jednocześnie o kilkadziesiąt groszy podrożało masło, piwo Żywiec, margaryna Rama, cytryny i kawa Tchibo. 

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się na poziomie 272,49 zł, czyli o 2 zł drożej niż w maju i o 6 zł drożej niż w kwietniu. W Aldim potaniały banany, cytryny i pomidory, ale podrożało masło i ziemniaki. Trzeba zaznaczyć, że sieć Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miała przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie średni poziom cen rynkowych tej sieci.

Badanie zostało przeprowadzone 14 czerwca 2013 roku


W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane