Koszyk cen: Gorączka przedświąteczna czeka sklepy osiedlowe później niż większe formaty

Autor: dlahandlu.pl 10 grudnia 2015 11:02

Koszyk cen: Gorączka przedświąteczna czeka sklepy osiedlowe później niż większe formaty Fot. PTWP

Jak wynika z Koszyka cen dlahandlu.pl ceny właściciele sklepów franczyzowych w mniejszym stopniu niż inne formaty walczą ceną i promocjami o klientów robiących świąteczne zakupy. Wynika to z faktu, że w mniejszych sklepach klienci będą robili raczej zakupy uzupełniające i w ostatniej chwili przed Wigilią. Dlatego okres gorączki przedświątecznej, w tym promocje bożonarodzeniowe typu: "kup 3 w cenie 2", dotrą do placówek franczyzowych najpóźniej.

W sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 279,05 zł w Krakowie do 314,47 zł w Poznaniu. W połowie listopada ceny w sieci Lewiatan wahały się od 272,69 zł w Krakowie do 319,28 zł w Warszawie. Między miastami różnica cen spadła z 47 do 35 zł.

Franczyzowa sieć Carrefour Express w na początku grudnia zaproponowała ceny od 294,59 zł w Bydgoszczy do 324,93 zł w Poznaniu. W połowie listopada ceny kształtowały się od 289,96 zł w Bydgoszczy do 313,04 zł w Trójmieście. Oznacza to wzrost cen o 5-10 zł w zależności od badanego miasta. Różnica między sklepami z tym samym szyldem w różnych miastach wynosi obecnie 30 zł i jest o 6 zł wyższa niż w połowie listopada, gdy wynosiła 24 zł.

Sieć Freshmarket proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 291,18 zł w Krakowie do 327,82 zł w Bydgoszczy, co oznacza spadek o ok. 6-7 zł w zależności od miasta. Miesiąc temu ceny we Freshmarkecie wahały się od 297,18 zł na Górnym Śląsku do 334,58 zł w Bydgoszczy. Różnica cen między miastami wynosi 36 zł, podobnie jak miesiąc temu.

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).
Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketaksk.pl w dniach 4-6 grudnia 2015. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.
Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane