REKLAMA
REKLAMA

Koszyk cen: Jak w ciągu roku zmieniały się ceny i postrzeganie cenowe supermarketów?

Autor: dlahandlu.pl 4 czerwca 2014 13:46

Koszyk cen: Jak w ciągu roku zmieniały się ceny i postrzeganie cenowe supermarketów?

Jak wynika z monitoringów Koszyka cen dlahandlu.pl choć w ostatnim roku przez billboardy i media przetoczyło się wiele kampanii marketingowych, informujących o promocjach, obniżkach, nowym postrzeganiu lub pozycjonowaniu cenowym sieci supermarketów, to ceny, widoczne na etykietach, przypiętych do sklepowych półek, pozostały na bardzo podobnym poziomie, jak te, które klienci znają już od kwietnia, czy maja 2013 roku.

REKLAMA

W weekend od 30 maja do 1 czerwca w sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 271,43 zł na Górnym Śląsku do 282,40 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu było to odpowiednio od 266,59 zł na Górnym Śląsku do 280,39 zł w Bydgoszczy. Z kolei w maju 2013 roku było to od 281,81 zł do 289,17 zł w zależności od miasta. W drugiej połowie roku sieć Intermarche zdecydowała się na "Wielką rewolucję cenową", jednak, jak przyznali przedstawiciele sieci, "wojna cenowa jest na dłuższą metę zbyt kosztowna".

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 274,57 zł w Lublinie do 284,40 zł na Górnym Śląsku. W kwietniu w Piotrze i Pawle obowiązywały ceny od 273, 33 zł w Bydgoszczy do 285,87 zł we Wrocławiu. Zaś w maju 2013 roku Piotr i Paweł oferował 50 produktów w cenie 274,40 zł dla wszystkich miast. Sieć od dawna stara się zerwać z wizerunkiem sklepu delikatesowego i pozycjonować się, jako supermarket na codzienne zakupy dla każdego. M.in. dlatego w 2013 roku sieć wprowadziła na półki ekonomiczną markę własną "Lubię".

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 282,67 zł w Lublinie do 286,87 zł w Krakowie. Miesiąc temu ceny były bardzo zbliżone: od 283,22 zł w Bydgoszczy do 288,51 zł na Górnym Śląsku. Rok temu w maju Koszyk 50 produktów kosztował w Almie od 276,31 zł w Bydgoszczy do 284,39 zł w Poznaniu, czyli dolna granica cen była niższa o ok. 6 zł. Jak mówił wiceprezes sieci, w maju 2013 roku, aby osiągać zyski, trzeba zmienić strategię sprzedaży, bo klienci przestawili się na niższe ceny.

W ostatnim tygodniu sieć Stokrotka proponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 287,64 zł w całym kraju, względem 282 - 284 zł w kwietniu br. W maju 2013 roku, Stokrotka oferowała ceny na poziomie z kwietnia br. - 282,14 zł we wszystkich miastach. W lipcu 2013 roku władze spółki zapowiedziały, że firma zamierza zmienić postrzeganie cenowe sieci Stokrotka.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA