Koszyk cen: Monopol hipermarketów na niskie ceny podgryzany przez coraz większą liczbę graczy

Autor: dlahandlu.pl 6 sierpnia 2015 13:38

Koszyk cen: Monopol hipermarketów na niskie ceny podgryzany przez coraz większą liczbę graczy Koszyk cen monitoruje ceny w największych sieciach handlowych

Jak wynika z lipcowego monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl monopol hipermarketów na niskie ceny wygasa. Coraz częściej podobne ceny na rynku oferują bowiem trzy rodzaje formatów: hipermarkety, dyskonty i supermarkety. Ceny coraz częściej związane są jedynie z danym szyldem a nie całym formatem. I tak w Trójmieście Auchan ma ceny na poziomie sieci Netto, Tesco jak Biedronka, Carrefour jak Aldi, a E.Leclerc jak Intermarche czy Stokrotka.

A oto szczegółowe wyniki badania cen w sieciach hipermarketów:

W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie od 224,01 zł w Krakowie do 251,15 zł w Trójmieście. Miesiąc temu ceny wahały się od 218,94 zł w Poznaniu do 247,37 zł w Bydgoszczy, co oznacza podwyżkę o kilka złotych mdm. W 6 z 8 badanych lokalizacji Auchan oferuje 50 produktów w cenie ponad 230 zł. W Auchan w ostatnim miesiącu podrożały m.in. pomarańcze, jabłka i pieczarki. Potaniały natomiast pomidory. 

W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić od 237,30 zł na Górnym Śląsku do 241,10 zł w Trójmieście, przy czym placówka Kauflandu w Trójmieście okazała się najtańszym sklepem w tym mieście.  W porównaniu do cen z końca czerwca (od 245,83 zł w Warszawie o 248,95 zł w Bydgoszczy) oferta Kauflandu jest tańsza o ok. 10 zł, głównie dzięki promocjom wybranych warzyw i owoców.

W hipermarketach Tesco w ostatni weekend Koszyk 50 produktów kosztował 259,5 zł i było to prawie tyle samo co w czerwcu br. Oznacza to, że Tesco inwestuje w trwałe obniżki cen oraz nasilone promocje. Dla przykładu, rok temu w lipcu 2014 roku w Tesco notowaliśmy jeszcze ceny na poziomie 281 zł.

W Carrefourze podobne zakupy kosztują obecnie od 262,87 zł w Lublinie do 267,83 zł w Warszawie. W czerwcu ceny w Carrefourze wahały się od 259,99 zł we Wrocławiu do 266,90 zł w Warszawie. Sieć stawia na większą indywidualność cenową w obrębie sieci i dostasowanie polityki cenowej do lokalnej konkurencji. Obecnie różnice między poszczególnym sklepami z szyldem Carrefour w różnych miastach nie przekraczają jednak 5 zł.

Na tym tle sieć E.Leclerc odstaje od konkurentów i proponuje ceny od 274,32 zł na Górnym Śląsku do 293,27 zł w Poznaniu. Miesiąc temu ceny w sieci E.Leclerc wahały się od 267,48 zł w Trójmieście do 297,76 zł w Bydgoszczy. Oznacza to, że ceny w większości miast wzrosły o kilka złotych mdm.

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl w weekend 31 lipca-2 sierpnia 2015 roku.
Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od blisko 6 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10674

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane