REKLAMA
REKLAMA

Koszyk cen: Na przestrzeni 1,5 roku właściciele sieci zainwestowali w ceny w sklepach franczyzowych

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2015 13:29

Jak wynika z monitoringu cen dlahandlu.pl na przestrzeni ostatniego 1,5 roku właściciele sieci franczyzowych Eurocash (Lewiatan), Carrefour (Carrefour Express) i fundusz Mid Europa (Freshmarket) znacznie zainwestowali w ceny w swoich sieciach, które obecnie są tańsze o ok. 5 proc. względem kwietnia 2014.

REKLAMA

W sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 272,69 zł w Krakowie do 319,28 zł w Warszawie. W połowie września, gdy badaliśmy sklepy osiedlowe, ceny wahały się od 270,83 zł w Lublinie do 305,66 zł w Warszawie. Dla Warszawy oznacza to wzrost cen o 14 zł na przestrzeni 2 miesięcy. Między miastami różnica cen wzrosły do ok. 47 zł, w porównaniu do 35 zł przed dwoma miesiącami. W kwietniu 2014 w Lewiatnie za 50 produktów płaciliśmy średnio ponad 300 zł.

Franczyzowa sieć Carrefour Express w połowie listopada zaproponowała ceny od 289,96 zł w Bydgoszczy do 313,04 zł w Trójmieście. We wrześniu ceny wahały się od 285,32 zł w Lublinie do 313,16 zł w Warszawie. Oznacza to stabilizację cen w ciągu ostatnich 2 miesięcy. Różnica między sklepami z tym samym szyldem w różnych miastach wynosi obecnie 24 zł względem 27 zł we wrześniu '15. W kwietniu 2014 ceny w sieci Carrefour Express oscylowały wokół 330 zł.

Sieć Freshmarket proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 297,18 zł na Górnym Śląsku do 334,58 zł w Bydgoszczy. Poprzednio ceny wahały się od 302,57 zł na Górnym Śląsku do 330,53 zł w Bydgoszczy. Różnica cen między miastami wzrosła z 28 do wynosi 37 zł. W badaniu nie uwzględniono sklepu Freshmarket w Poznaniu, gdyż ankieterowi uniemożliwiono dokonanie spisu cen. W kwietniu 2014 za podobne zakupy we Freshmarkecie trzeba było zapłacić ponad 340 zł. 

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketaksk.pl w dniach 13-15 listopada 2015 r. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA