PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Koszyk cen: Oferta cenowa na produkty markowe waha się w dyskontach w przedziale 253-266 zł

Autor: dlahandlu.pl 19 października 2012 11:34

Koszyk cen: Oferta cenowa na produkty markowe waha się w dyskontach w przedziale 253-266 zł

Drugi miesiąc z rzędu w miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony, mleko i dżem. Wprowadzenie ceny średniej spowodowało, że w większości dyskontów ceny w październiku wzrosły o ok. 12 względem badania z sierpnia, gdy publikowaliśmy ceny z uwzględnieniem marek własnych.

A oto jak przedstawia się szczegółowa oferta cenowa sklepów dyskontowych w październku.

W ubiegły piątek sieć Lidl zaproponowała ceny 50 produktów na poziomie od 253 zł w Lublinie do 256,25 zł w większości badanych miast. Miesiąc temu, gdy Lidl prowadził promocję "-10 proc. na cały asortyment" ceny w sieci oscylowały wokół 228,36 zł. W sierpniu za podobne zakupy w Lidlu płaciliśmy od 245,21 zł w Bydgoszczy do 247,87 zł w pozostałych z badanych miast. Oznacza to, że względem sierpnia ceny w Lidlu są wyższe o ok. 12 zł, głównie na skutek zastąpnienia cen marek własnych cenami średnimi dla dyskontów.

Sieć Biedronka zaproponowała w tym tygodniu Koszyk 50 produktów w cenie 259,39 zł względem 246,34 zł we wrześniu i 247,20 zł w sierpniu. Wzrost o 12 zł względem badania z sierpnia wynika głównie z zastąpienia cen marek własnych, średnimi cenami dla formatu dyskontowego we wskazanych w monitoringu kategoriach.

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się na poziomie 264 zł względem 252,29 zł miesiąc wcześniej. Przy czym na sumę tę składają się zarówno ceny produktów świeżych: owoców, warzyw, nabiału, pieczywa oraz średnich cen typowych dla formatu dyskontowego w kategoriach, w których sieć ma tylko marki własne. Zastąpienie cen marek własnych średnimi spowodowało wzrost cen o ok. 12 zł względem badania z września i o ok. 24 względem sierpnia (240-243 zł). Trzeba zaznaczyć, że sieć Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miała przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie potencjalny poziom cen w sieciach dyskontowych.

W sieci Netto za podobne zakupy trzeba było zapłacić ok. 266 zł. Jest to wzrost o ok. 24-26 zł względem badania z września, gdy sieć oferowała ceny od 241,93 zł na Górmym Śląsku do 242,19 zł we Wrocławiu. Miesiąc wcześniej za Koszyk 50 produktów w sieci Netto płaciliśmy ponad 262 zł. Oznacza to, że względem sierpnia ceny w sieci Netto wzrosły o ok. 4 zł. Przy czym trzeba wspomnieć, że duńska sieć ma największy udział marek brandowych, spośród wszystkich sieci dyskontowych, obecnych w Polsce. Stąd też wzrost cen względem monitoringu sierpniowego był najmniejszy.

Badanie pochodzi z 12 października 2012 roku 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane