REKLAMA
REKLAMA

Koszyk cen: Produkty wielkanocne w supermarketach w zbliżonych cenach. Tylko 6 zł różnicy

Autor: dlahandlu.pl 27 marca 2013 12:32

Koszyk cen: Produkty wielkanocne w supermarketach w zbliżonych cenach. Tylko 6 zł różnicy

Przed Wielkanocą redakcja dlahandlu.pl zestawiła ceny 10 popularnych świątecznych produktów w sklepach na Górnym Śląsku. Okazało się, że różnica przy zakupie tych produktów wynosi ok. 6 zł, zaś sztandarowy produkt wielkanocny czyli jaja oferowany jest niemal w identycznej cenie we wszystkich sieciach - 3,99 zł w Intermarche, Piotrze i Pawle oraz Stokrotce i wybranych Polomarketach oraz 4,49 zł w Almie. Jednocześnie zestawiliśmy ceny proponowane przez sieci supermarketów w okresie Wielkanocy 2012 i obecnie i okazało się, że większość sieci utrzymała lub obniżyła stosowany poziom cen. Wyjątkiem jest Alma, w której obecnie ceny są wyższe o ok. 10 proc. Rok temu ceny jaj w supermarketach wahały się od 6,5 do 7,5 zł za 10 sztuk.

REKLAMA

A oto szczegóły oferty cenowej badanych supermarketów:

Za 10 produktów z Koszyka wielkanocnego (jaja 10 sztuk, chleb 1 kg, cukier 1 kg, mąka pszenna 1 kg, masło extra 200 g, kiełbasa podwawelska 1 kg, kurczak, 1 kg, schab wieprzowy 1 kg, mleko Łowickie 3,2 proc. 1 l, olej Kujawski 1 l) przed Wielkanocą zapłacimy: w Stokrotce - 60,42 zł, w Piotrze i Pawle - 62,29 zł, w Almie - 63,97 zł, w Polomarkecie - 65,8 zł i w Intermarche 66,91 zł.

Za pełny Koszyk 50 produktów w sieci Polomarket zapłacimy od 263,04 zł na Górnym Śląsku, gdzie obowiązywały ceny promocyjne, do 287,18 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu zakupy 50 produktów kosztowały tutaj 274,65 zł. Rok wcześniej przed Wielkanocą 2012 zakupy w Polomarkecie kosztowały od 285 zł we Wrocławiu do 287,5 zł w Warszawie. Oznacza to, że średnio w zależności od lokalizacji sieć zeszła z cenami o kilka, a nawet kilkanaście złotych.

Za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle  zapłacimy od 266,12 zł w Bydgoszczy do 270,22 zł na Górnym Śląsku. Miesiąc temu ceny w tej sieci oscylowały wokół 263,07 zł. Oznacza to podwyżkę od 3 do 7 zł w zależności od lokalizacji. W porównaniu z Wielkanocą 2012, gdy zakupy w Piotrze i Pawle kosztowały od 268,5 zł do 272,5 zł, ogólny poziom cen w tej sieci nie uległ zmianie.

Sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 275,40 zł we wszystkich miastach. Jest to niewielka zmiana - wzrost cen o 1 zł mdm. Jednocześnie, jak w przypadku innych sieci, w porównaniu z poprzednim rokiem sieć zeszła z cen - średnio o ok. 20 zł. W marcu 2012 roku Stokrotka proponowała zakupy w cenie od  291 zł w Krakowie do 298 zł w Warszawie.

Oferta na zakup 50 produktów z Koszyka w sieci Intermarche pod koniec marca kształtuje się na poziomie 277,50 zł w Poznaniu do 280,89 zł na Górnym Śląsku. Miesiąc temu podobne zakupy można było zrobić w Intermarche za 273,24 zł we wszyskich badanych przez nas miastach, Oznacza to wzrost cen o ok. 3-7 zł na przestrzeni miesiąca. Jednak w porównaniu z Wielkanocą 2012 roku sieć obniżyła ceny, które roku temu oscylowały wokół 284 zł za zakup 50 produktów z Koszyka.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów kosztuje obcenie od 292,60 zł w Bydgoszczy do 295,11 zł w Trójmieście. Miesiąc temu ceny wahały się tu od 286,38 zł do 288,72 zł w zależności od miasta. Oznacza to wzrost cen o ok. 10 zł mdm. Okazało się, że Alma to jedyna sieć, która zdecydowała się na inny ruch niż konkurencja i podwyższyła ceny rok do roku. Przed Wielkanocą 2012 w Almie można było zrobić zakupy złożone z 50 produktów w cenie od 268 do 274 zł.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA