PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Koszyk cen: Przed świątecznym boomem zakupowym supermarkety podnoszą ceny

Autor: dlahandlu.pl 15 kwietnia 2011 11:31

Koszyk cen: Przed świątecznym boomem zakupowym supermarkety podnoszą ceny

Za najbardziej świąteczny towar - 10 jaj zapłacimy w zależności od sieci od 2,59 zł w Intermarche do 4,99 zł w Społem. Z kolei w Polomarkecie cenę za 10 jaj ustalono na poziomie 2,99 zł a w Żabce - 4,59 zł. Na przestrzeni ostatniego miesiąca 50 pozycji z Koszyka podrożało w większości sieci zarówno supermarketów jak i sklepów osiedlowych o ok. 10-20 zł . Przy czym trzeba zaznaczyć, że od początku roku jest to pierwsza wyraźna podwyżka cen w badanych supermarketach.

REKLAMA
Sieć Intermarche zaproponowała w ostatnim tygodniu Koszyk 50 produktów od 270 zł w Trójmieście do 282 zł w Poznaniu i jest to skok cen o ok. 10-15 zł w zależności od lokalizacji w porównaniu z marcem, gdy na zakupy trzeba tu było przeznaczyć od 260-268 zł.

W Polomarkecie w za 50 produktów z Koszyka płaciliśmy w ostatnim tygodniu od 273 zł w Bydgoszczy do 288 zł w Warszawie i jest to podwyżka sięgająca ok. 10 zł. Pod koniec marca notowane ceny wahały się od 268,5 zł na Górnym Ślasku do 277,8 zł w Warszawie.

Z kolei sieć Stokrotka oferowała ceny od 288 zł w Tromieście i na Górnym Śląsku do 299 zł w Lublinie i jest to poziom bardzo zbliżony do cen zanotowanych w tych sklepach w marcu.

Sklepy osiedlowe takie jak Społem, Lewiatan i sieć convenience Żabka niezmiennie stosują wysoki pułap cen. W sieci Lewiatan za zakup towarów z Koszyka płacimy obecnie od 311 zł w Poznaniu do 339 zł w Warszawie i jest to ok. 10 zł więcej niż w czasie zakupów w marcu.

W Społem w ostatnim tygodniu ceny za 50 produktów z Koszyka wahały się od 317 zł w sklepie na Górnym Śląsku do 371 zł w Warszawie i są to podwyżki sięgające ok. 20 zł w każdej z badanych lokalizacji.

Najdroższa w zestawieniu jest sieć Żabka, gdzie na zakupy trzeba przeznaczyć od 336 zł we Wrocławiu do 387 zł w Poznaniu, przy czym ceny w tej sieci różnią się w każdym sklepie, bo dużą dozę dowolności w ich ustalaniu mają poszczególni ajenci sieci. W porównaniu z cenami z marca jest to podwyżka o kilka złotych

Monitoring cen w sieciach sklepów przeprowadzono w dniach 8-12 kwietnia 2011


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14453

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA