Koszyk cen: Przed Wielkanocą trzy sieci hipermarketów z niższymi cenami niż dyskonty, ale święta nie będą tańsze

Autor: dlahandlu.pl 16 kwietnia 2014 11:49

Koszyk cen: Przed Wielkanocą trzy sieci hipermarketów  z niższymi cenami niż dyskonty, ale święta nie będą tańsze

Jak wynika z wielkanocnego monitoringu cen dlahandlu.pl nadal Auchan i Kaufland wiodą prym cenowy. Znamienne jest jednak, że przed Wielkanocą o niższe ceny postanowiła zawalczyć sieć Tesco i wskoczyła między sieci dyskontowe. Z kolei dyskonty tradycyjnie trzymają się swoich stałych poziomów cenowych, co powoduje, że różnice między sześcioma konkurentami: Aldi, Biedronka, Carrefour, Lidl, Netto i Tesco przy zakupach 50 podstawowych produktów za ok. 270 zł utrzymują się poniżej 8 zł. Przed tegoroczną Wielkanocą mniej zapłacimy za cukier, czy jaja, więcej zaś za masło, czy margarynę. Jednak na święta na pewno nie wydamy mniej niż rok temu.

A oto całościowe zestawienie cen w 9 sieciach handlowych:

Kolejny miesiąc z rzędu, zaciętą walkę o portfele klientów i miano najtańszej sieci toczą dwa szyldy Auchan i Kaufland. W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka od 236,92 zł w Trójmieście do 243,99 zł w Bydgoszczy. W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić od 243,17 zł w Trójmieście do 248,32 zł w Bydgoszczy. Dla obydwu sieci oznacza to niewielkie wahania cen, a dla klientów zakupy tańsze o kilka złotych niż miesiąc temu. Różnica przy zakupach 50 podstawowych produktów w tych hipermarketach i u konkurentów wynosi ok. 30 zł.

Dalej różnice drastycznie spadają - do zaledwie kilku złotych, bez względu na to jaki szyld wybierzemy na miejsce zakupów na świąteczny stół. 

I tak: Lidl w kwietniu przedstawił ofertę cenową na poziomie 264,92 zł - 265,52 zł wobec 269,81 zł miesiąc wcześniej. Tutaj na obniżkę wpłynęła jedna promocja - niższa była cena matjasów śledziowych. Pozostałe ceny niemal bez zmian. O 4 zł droższe zakupy niż w Lidlu zrobimy w hipermarketach Tesco, które w ostatnim tygodniu miały ceny na poziomie 269,18, czyli o ok. 2-5 zł niższe niż w poprzednim miesiącu i o ok. 10 zł niższe niż w styczniu. Niemal tyle samo zapłacimy za 50 produktów w sieci Netto - od 270,03 do 270,82 zł w zależności od lokalnej ceny pieczywa. Tylko o 2 zł więcej podobne zakupy kosztują w Biedronce - 272,43 zł w porównaniu do 269,05 miesiąc temu. Kolejna sieć z niemal identycznymi cenami to Carrefour - od 273,07 zł w Bydgoszczy do 274,62 zł w Lublinie, co oznacza niewielki wzrost cen mdm. Prawie tyle samo kosztuje 50 produktów w sieci Aldi - od 273,09  do 273,94 zł obecnie wobec 269,91 zł w marcu.

Sieć E.Leclerc w zależności od miasta plasuje się z ofertą na poziomie dyskontów ( np. 267,05 zł w Trójmieście) lub o ok. 7 -10 zł drożej niż sieci dyskontowe (np. od 277,05 zł we Wrocławiu do 282,81 zł na Górnym Śląsku). Miesiąc temu ceny w tej sieci wahały się od 273,25 zł w Warszawie do 287,19 zł we Wrocławiu

Z kolei Dyskont Czerwona Torebka w Trójmieście zaproponował zakupy 50 produktów w cenie 283,92 zł wobec 276,50 zł w marcu. Jest to powrót do cen, zanotowanych przez nas czasie lutowego monitoringu. Od konkurentów różni Czerwoną Torebkę ok. 10 zł, co jest głównie wynikiem innej strategii tej sieci. W Czerwonej Torebce z założenia nie ma produktów świeżych: warzyw, owoców, mięsa. To powoduje, że ceny te w Koszyku dlahandlu.pl uzupełniane są średnimi cenami rynkowymi. Ostatnio sieć zdecydowała się jednak na wprowadzenie do oferty świeżego pieczywa. 

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane