REKLAMA
REKLAMA

Koszyk cen: Różnice cenowe pomiędzy 5 sieciami supermarketów to jedynie 10 zł

Autor: dlahandlu.pl 22 stycznia 2015 11:51

Koszyk cen: Różnice cenowe pomiędzy 5 sieciami supermarketów to jedynie 10 zł

Jak pokazuje kolejne badanie z cyklu Koszyk cen dlahandlu.pl różnice cen pomiędzy najtańszym a najdroższym supermarketem sięgają jedynie 10 zł przy zakupach za 270-280 zł. Oznacza to różnicę poniżej 5 proc. Jednocześnie pomiędzy poszczególnymi szyldami różnice te są jeszcze mniejsze i potrafią oscylować wokół 2 zł - (np. 271 - Stokrotka; 273 Piotr i Paweł). Kwota ta wydaje się tym mniejsza, że często pod tym samym szyldem, ale w różnych miastach Koszyk 50 produktów można kupić z podobną różnicą - do 10 zł. Oznacz to dalsze ujednolicanie cen na całym rynku handlowym, w ramach którego poszczególne formaty starają się zbliżyć do liderów cenowych, czyli hipermarketów i dyskontów.

REKLAMA

A oto pełne porównanie cen 50 produktów w 5 popularnych sieciach supermarketów w połowie stycznia 2015 roku:

W sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 268,24 zł na Górnym Śląsku do 275,90 zł w Krakowie. Na początku grudnia ceny w tej sieci wahały się od 270,62 zł na Górnym Śląsku do 280,04 w Bydgoszczy. W tym miesiącu podrożały cytryny i papryka, przestała także obowiązywać promocja na schab bez kości. Tańszy natomiast jest ser gouda i pomarańcze.

Z kolei sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 271,14 zł i jest to o 7 zł taniej niż w grudniu 2014 roku, gdy 50 produktów kosztowało ok. 278 zł. Obecnie w Stokrotce obowiązywała promocja na herbatę Lipton, masło extra, makaron Lubella, sok pomarańczowy. Droższe natomiast były banany, pomarańcze i papryka.

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 272,98 zł w Lublinie do 274,47 zł na Górnym Śląsku. To nieznaczna obniżka ok. 1 zł względem cen grudniowych. W Piotrze i Pawle podrożały pomidory i papryka. Przestała obowiązywać promocja na makaron Lubella i olej Kujawski. Tańszy był natomiast ser gouda.

W Polomarkecie w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc 273,41 zł w badanych miastach wobec 279 zł miesiąc wcześniej. W Polomarkecie podrożały pomidory, tańsze zaś były banany. Obowiązywała też promocja na kurczaka, parówki Berlinki, ser gouda, musztardę Kamis, dżem Łowicz, margarynę Rama i herbatę Lipton.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 280,99 zł w Poznaniu do 282,09 zł w Warszawie. Jest to zbliżony poziom cen do grudnia 2014, gdy za podobne zakupy trzeba było zapłacić od 278,37 zł we Wrocławiu do 282,65 zł w Trójmieście. W Almie na przestrzeni miesiąca podrożały pomidory i papryka. Na Olej Kujawski przestała obowiązywać promocja cenowa. W promocji natomiast sprzedawany był szampon Timotei.

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Badanie wykonano w weekend 16-18 stycznia 2015 roku


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12491

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA