Koszyk cen: Sieci franczyzowe na przestrzeni roku zeszły z cenami o kilkanaście złotych

Autor: dlahandlu.pl 12 marca 2015 11:53

Koszyk cen: Sieci franczyzowe na przestrzeni roku zeszły z cenami o kilkanaście złotych

Jak wynika z monitoringu cen w sieciach sklepów osiedlowych, prowadzonej w ramach Koszyka cen dlahandlu.pl, wszystkie szyldy na przestrzeni roku obniżyły ceny, przy czym nawięcej w obniżki cen i ujednolicanie polityki cenowej zainwestował Freshmarket. W sklepach Carrefour Express, Freshmarkecie i Lewiatanie klienci płacą obecnie od 15 do 30 zł mniej niż na początku 2014 roku. Wiąże się to zarówno z deflacją, która była odczuwana na rynku, ale także z rosnącą siłą sieci sklepów osiedlowych, które są w stanie, zrzeszając coraz więcej placówek, wynegocjować coraz lepsze warunki od dostawców.

Sieć Freshmarket proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka na poziomie od 286,15 zł w Krakowie do 305,08 zł w Warszawie, co oznacza najmniejsze zróżnicowanie cenowe. W poprzednim badaniu Freshmarket proponował 50 produktów w cenie od 292,49 w Lublinie do 304,36 w Trójmieście, czyli 12 zł różnicy między poszczególnymi szyldamia. Sieć Freshmarket, która badana jest od stycznia 2014 roku, na początku roku proponowała ceny na poziomie 320-330 zł w zależności od miasta. Na przestrzeni roku sieć obniżyła m.in. ceny pieczywa, herbaty Lipton, piwa Żywiec, czekolady Wedel, oleju Kujawskiego, serka wiejskiego i śmietany Piątnica, cukru, soli, sera gouda, jabłek, pomarańczy, ziemniaków, pomidorów, płynu Ludwik i papieru toaletowego.

W sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 292,28 zł w Lublinie do 303,73 zł w Warszawie, czyli 11 zł różnicy. W styczniu ceny wahały się od 289,29 w Lublinie do 317,09 w Warszawie, co oznaczało rozbieżność cen pod tym samym szyldem w różnych miastach na poziomie 28 zł. Na początku 2014 roku Lewiatan proponował ceny od 296,74 zł w Krakowie do 335,60 zł w Warszawie. W Lewiatanie w ciągu roku potaniały kajzerki, piwo Żywiec, kawa Tchibo, dżem Łowicz, czekolada Wedel, olej Kujawski, masło extra, cukier, jabłka, pomarańcze, ziemniaki.

W 8 badanych miastach w Polsce w sieci Carrefour Express za zakup 50 produktów z Koszyka w ostatni weekend płaciliśmy od 307,99 zł we Wrocławiu do 318,30 zł w Warszawie, co oznacza tylko 11 zł różnicy między poszczególnym miastami. W poprzednim badaniu ceny wahały się od 286,55 zł w Lublinie do 316,86 w Trójmieście, a różnica cen sięgała 30 zł. Sieć Carrefour Express, która badana jest od stycznia 2014, na początku roku proponowała ceny na poziomie 300-335 zł. W Carrefourze przez ostatni rok potaniał cukier, cytryny, papier toaletowy i ręczniki.

Monitoring przeprowadzono w dniach 6-8 marca 2015. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane