PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Koszyk cen: Sieci inwestują w ceny, by dobrze wypadać na tle konkurencji

Autor: dlahandlu.pl 16 lutego 2012 15:06

Koszyk cen: Sieci inwestują w ceny, by dobrze wypadać na tle konkurencji

Zdaniem specjalistów klienci nie kierują się w swoich wyborach podziałami na formaty sklepów: dyskonty, hipermarkety, supermarkety, delikatesy. Idą tam gdzie mają najbliżej, najtaniej lub najwygodniej. Jednak sieci handlowe starają się sterować swoją polityką handlową, tak by wypadać korzystnie na tle najbliższej konkurencji. Stąd coraz częściej różnice cenowe między sieciami handlowymi w obrębie tego samego formatu zaczynają być znikome. Pokazują to wyniki ostatniego badania Koszyk cen, gdzie Alma, Bomi, Piotr i Paweł oferują zakupy w średniej cenie ok. 265 - 275 zł. Podobne różnice cen (248 -258 zł) występują także w formacie dyskontów (Lidl, Netto i Biedronka).

REKLAMA

W kategorii delikatesów Bomi oferuje Koszyk 50 produktów w cenie od 267 zł do 272 zł w zależności od lokalizacji. Jest to o ok. 2 zł więcej niż pod koniec stycznia i o ok. 7 zł więcej niż na początku stycznia br. w tych samych lokalizacjach. Oznacza to niewielki, ale jednak marsz cen w górę, generowany przez inflację, która waha się obecnie na poziomie ok. 1,5 proc.

W Almie w zależności od lokalizacji Koszyk kosztuje od 270 - 276 zł. Na przestrzeni ostatnich trzech tygodni nie zmieniła się dolna granica cenowa, wzrosła natomiast najdroższa lokalizacja z 273 do 276 zł. Względem cen obowiązujących w sieci Alma w połowie grudnia 2011 roku (260-267 zł) jest to podwyżka o ok. 10 zł w zależności od lokalizacji.

Oferta sieci detalicznej Piotr i Paweł to Koszyk 50 produktów w cenie od 265 zł do 275 zł. W porówananiu z ostatnim badaniem z połowy stycznia sieć nieznacznie obniżyła ceny, o ok. 3 zł z notowanych wcześniej 268-278 zł. W ten sposób Piotr i Paweł dostosowuje poziom cen do widełek stosowanych przez najbliższych konkurentów.

Za zakupy z Koszyka 50 produktów w sklepach Delima rachunek wyniesie średnio 307 zł. Trzy tygodnie temu było to 302 zł, czyli o 5 zł taniej.

W kategorii dyskontów sieć Lidl oferuje w tym tygodniu Koszyk 50 produktów w cenie 248,5 zł, zaś sieć Netto na poziomie 252 zł. Trzy tygodnie temu zakupy w Lidlu i Netto można było zrobić w cenie ok. 250 zł za cały Koszyk.

W sieci Biedronka za podobne zakupy zapłacimy ok. 258 zł, czyli o ok. 3 zł drożej niż w trakcie ostatniego monitoringu sprzed trzech tygodni.

Najdroższą ofertę spośród dyskontów przedstawiła sieć Aldi, gdzie Koszyk 50 wybranych przez nas towarów kosztuje ok. 265 zł, czyli o ok. 3 zł drożej niż w czasie ostatniego badania.

Monitoring cen w sieciach w dniach 10-14 lutego 2012 roku

  • g 2012-02-17 10:31:00

    Koszyki cenowe to lipa. sieci wiedzą kiedy ceny są sprawdzane i na ten dzień ustalają "odpowiednie" ceny.Wiem bo pracowałem przez kilka lat w Almie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14285

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA