Koszyk cen: Sieci wyznaczyły referencyjny poziom cen dla formatu supermarketów: 270 zł za 50 produktów

Autor: dlahandlu.pl 30 lipca 2015 12:32

Koszyk cen: Sieci wyznaczyły referencyjny poziom cen dla formatu supermarketów: 270 zł za 50 produktów Koszyk cen dlahandlu.pl monitoruje ceny w najpopularniejszych sieciach handlowych

Monitoringi cenowe Koszyk dlahandlu.pl pokazują, że referencyjny dla formatu supermarketów jest poziom cen oscylujący wokół 270 zł za koszyk 50 produktów. I tak np. na Śląsku ceny w 5 popularnych sieciach supermarketów wahały się w lipcu od 269 po 278 zł, co oznacza tylko 9 zł różnicy, przy czym ceny w Polomarkecie, Almie, Piotrze i Pawle oraz Intermarche nie przekraczały kwoty 273,5 zł. Jednocześnie format ten nie ma zdecydowanego lidera cenowego, a miejsce w rankingu zmienia się w zależności od natężenia promocji w danej sieci w konkretnym miesiącu.

A oto pełne porównanie cen 50 produktów w 6 sieciach supermarketów z końca lipca 2015 roku:

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 263,70 zł w Lublinie do 272,12 zł w Trójmieście. Pod koniec czerwca w Almie ceny wahały się od 271,28 zł w Warszawie do 275,58 zł w Krakowie. W Almie w lipcu w promocji sprzedawany był Olej Kujawski, napój Tymbark. Tańsze też były pomarańcze, pomidory i papryka.

Sieć Mila, która w styczniu 2015 roku, wydzieliła się ze struktur Polomarketu, proponowała w ostatni weekend ceny od 268,62 zł w Krakowie do 271 zł w Warszawie, czyli podobnie jak w czerwcu, gdy ceny oscylowały wokół 270 zł w trzech badanych miastach. W Mili potaniały pomidory i papryka, ale w tym samym czasie podrożały banany, cytryny i pomarańcze. 

W sklepach z logo Polomarket w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc od 268,92 zł w Bydgoszczy do 269,22 zł na Górnym Śląsku. W czerwcu ceny w Polomarkecie wahały się od 263,06 zł w Trójmieście do 270,25 zł na Górnym Śląsku. W Polomarkecie obowiązywała promocja na ser gouda i schab bez kości, paprykę oraz pomidory. Droższe natomiast były wędliny i cytryny.

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 270,24 zł w Warszawie do 273,33 zł we Wrocławiu. W czasie poprzedniego badania ceny w Piotrze i Pawle wahały się od 260,32 zł w Lublinie do 268,49 zł w placówce we Wrocławiu. W Piotrze i Pawle potaniała papryka, droższe były natomiast wędliny.

W sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 272,27 zł w Krakowie do 276,35 zł w Bydgoszczy. W czasie czerwcowego monitoringu w Intermarche 50 produktów kosztowało od 259,21 zł w Poznaniu do 266,69 zł w Bydgoszczy. W Intermarche w lipcu także potaniała papryka, ale droższe były wędliny.

Z kolei sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 277,89 zł we Wrocławiu od 279,59 zł w Lublinie. Miesiąc temu Stokrotka oferowała zakupy 50 produktów w cenie 274,39 zł. W Stokrotce mdm. tańsze były pomidory i papryka. Jednocześnie wygasła promocja na schab, herbatę Lipton oraz margarynę Ramę, co spowodowało skok cen o kilka złotych. 

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl. Badanie wykonano w weekend 24-26 lipca 2015 roku.
Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji. Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marek 2015-07-30 21:46:52

    To pokazuje że ci co uważają "Alma jest droga" jak widać nie do końca to się z nimi można zgodzić ;)

  • Bezimienny 2015-07-30 14:59:49

    Podoba mi się to co dzieje się w Polomarkecie. Na jakieś mięsko praktycznie zawsze jest fajna promocja. Natomiast ostatnimi czasy kombinują z jakimiś kuchniami francuskimi, iberyjskimi... I to jest fajne. Zawsze można by to ogrywać lepiej, ale przynajmniej starają się jakieś innowacje wprowadzać.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11272

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane