REKLAMA
REKLAMA

Koszyk cen: Sklepy franczyzowe ciągle nie są w stanie zbliżyć się do osiedlowych rywali - dyskontów

Autor: dlahandlu.pl 18 lutego 2016 13:17

Koszyk cen: Sklepy franczyzowe ciągle nie są w stanie zbliżyć się do osiedlowych rywali - dyskontów Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketaksk.pl

Jak wynika z Koszyka cen dlahandlu.pl franczyzowe sklepy osiedlowe kształtują ceny na poziomie 290-330 zł w zależności od lokalizacji i szyldu. Dla porównania sieci hipermarketów oferują zakupy z Koszyka 50 produktów w cenie 230-260 zł, dyskonty ok. 245 zł, zaś supermarkety 270-275 zł. To pokazuje, że sklepy osiedlowe od sąsiadujących z nimi w lokalizacjach osiedlowych dyskontów co najmniej 45 zł różnicy za Koszyk 50 produktów. Wobec supermarketów ta różnica jest niższa i wynosi nie mniej niż 20 zł.

REKLAMA

W sieci Lewiatan (Eurocash) za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 289,52 zł w Lublinie do 319,14 zł w Warszawie. Na początku grudnia ceny w sieci Lewiatan wahały się od 279,05 zł w Krakowie do 314,47 zł w Poznaniu, co oznacza podwyżkę o ok. 5-10 zł w zależności od lokalizacji. Między miastami różnica cen spadła z 35 do 30 zł.

Franczyzowa sieć Carrefour Express (Carrefour) w na początku grudnia zaproponowała ceny od 295,66 zł w Bydgoszczy do 333,94 zł w Warszawie. W grudniu 2015 ceny w sklepach z szyldem Carrefour Express wahały się od 294,59 zł w Bydgoszczy do 324,93 zł w Poznaniu. Dla lokalizacji warszawskiej oznacza to wzrost o ponad 15 zł. Różnica między sklepami z tym samym szyldem w różnych miastach wynosi obecnie 38 zł i jest o 8 zł wyższa niż w grudniu 2015, gdy wynosiła 30 zł. 

Sieć Freshmarket (Żabka Polska) proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 299,68 zł w Lublinie do 334,23 zł we Wrocławiu. W grudniu notowaliśmy we Freshmarkecie ceny od 291,18 zł w Krakowie do 327,82 zł w Bydgoszczy, co oznacza wzrost cen o 6-8 zł w zależności od miasta. Różnica cen między miastami wynosi 35 zł, podobnie jak miesiąc temu.

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketaksk.pl w dniach 12-14 lutego 2016. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.
Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

  • ..I.. 2016-02-18 23:44:47

    ten spis jest wart GÓWNO, robiony na kilkudziesięciu z kilku tysięcy top produktów, większość do zastąpienia 1:1 na inne produkty, bo dzisiaj MARKA dla dostawcy nie znaczy NIC.

    Dzisiaj taka "markowa" Algida lata w promocji w jmd po 6,99zł/1,4L = 4,99zł/1L = poziom marki własnej! za "markowy" lód. Tak to nie tylko Unilever działa (chociaż Unilever to jakby siedział pod biurkiem szefa JMD i miał jego jaja na brodzie). Generalnie codziennie w dyskontach lata jakiś markowy produkt w cenach marki własnej lub prawie marki własnej (ale na wyprzedaży już nawet poniżej marki własnej). Efekty tego widzą chyba wszyscy. Więc koszyk mamy w dupie, marki dostawców też mamy w dupie, bo oni mają je w dupie.

  • Franczyza 2016-02-18 14:18:52

    Zaokrąglenia cen np.w Auchan "trochę " dziwne.

    Jakby celowo zaniżyli ceny z Top50

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA