PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Koszyk cen: Sklepy franczyzowe z wyższymi cenami niż podczas Wielkanocy 2015

Autor: dlahandlu.pl 24 marca 2016 13:40

Koszyk cen: Sklepy franczyzowe z wyższymi cenami niż podczas Wielkanocy 2015

Jak wynika z Koszyka cen dlahandlu.pl za 50 produktów z Koszyka we franczyzowych sklepach osiedlowych trzeba zapłacić średnio ok. 300 zł, czyli o 40 zł więcej niż w dyskontach. Sieci franczyzowe, podobnie jak inne formaty mają obecnie wyższe ceny niż rok temu, głównie na skutek podwyżek cen warzyw i owoców.

REKLAMA

W sieci Lewiatan (Eurocash) za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 288,16 zł na Górnym Śląsku do 311,96 zł w Poznaniu. W połowie lutego ceny wahały się od 289,52 zł w Lublinie do 319,14 zł w Warszawie. Dla większości miast oznacza to stabilizację cen na poziomie lutego. Rok temu ceny w Lewiatanie wahały się od 292,28 zł w Lublinie do 303,73 zł w Warszawie.

Sieć Freshmarket (Żabka Polska) proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 294,66 zł na Górnym Śląsku do 331,75 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu ceny wahały się od 299,68 zł w Lublinie do 334,23 zł we Wrocławiu. W marcu 2015 ceny w sieci Freshmarket wahały się od 286,15 zł w Krakowie do 305,08 zł w Warszawie. Oznacza to podwyżkę cen na poziomie 10-25 zł w zależności od miasta.

Franczyzowa sieć Carrefour Express (Carrefour) zaproponowała ceny od 308,84 zł na Górnym Śląsku do 335,59 zł w Krakowie. W lutym sklepach z logo Carrefour Express notowaliśmy ceny od 295,66 zł w Bydgoszczy do 333,94 zł w Warszawie. Rok temu, w marcu 2015 roku, podobne zakupy kosztowały od 307,99 zł we Wrocławiu do 318,30 zł w Warszawie. 

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketaksk.pl w dniach 18-20 marca 2016. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16151

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA