REKLAMA
REKLAMA

Koszyk cen: Sklepy osiedlowe reklamami i niższymi cenami walczą o klienta

Autor: dlahandlu.pl 9 października 2014 11:44

Koszyk cen: Sklepy osiedlowe reklamami i niższymi cenami walczą o klienta

Jak wynika z analizy badania Koszyk cen dlahandlu.pl, sklepy osiedlowe ruszyły po klienta z dwóch stron. Po pierwsze zwiększają obecność w mediach, walcząc o większą rozpoznawalność. Freshmarket prowadzi dużą kampanię z udziałem Kayah i Andrzeja Piasecznego. A sieć Lewiatan przygotowała na wrzesień i październik pakiet działań promocyjnych, w tym loterię-zdrapkę oraz kampanię w telewizji. Z drugiej strony sklepy osiedlowe starają się przyciągnąć klientów do sklepu niższymi cenami, niż rok, czy pół roku temu.

REKLAMA

W ośmiu miastach w Polsce w sieci Carrefour Express za zakup 50 produktów z Koszyka musieliśmy zapłacić od 288,61 zł w Carrefour Express Lublin do 331,47 zł w Trójmieście. W połowie sierpnia ceny oscylowały wokół 304,75 zł na Górnym Śląsku do 322,84 zł w Krakowie. Tu rozbieżność cenowa między różnymi miastami wzrosła do 43 z 18 zł. Sieć Carrefour Express, która badana jest od stycznia 2014, na początku roku proponowała ceny na poziomie 300-335 zł.

W sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 294,27 zł w Krakowie do 319,50 zł w Warszawie. W połowie sierpnia ceny w tej sieci wahały się od 290,20 zł na Górnym Śląsku do 316,62 zł w Warszawie. Rozbieżność cen przy zakupach pod tym samym szyldem w różnych miastach wynosi obecnie 25 zł. W październiku 2013 ceny w Lewiatanie sięgały od 295 zł w Krakowie do 328 zł w Warszawie.

Z kolei sieć Freshmarket proponowała ceny na 50 produktów z Koszyka na poziomie od 301,84 zł w Lublinie do 317,48 zł w Warszawie. W połowie sierpnia ceny wahały się od 292,10 zł na Górnym Śląsku do 318,23 zł w Bydgoszczy. Tutaj rozbieżności cenowe między różnymi lokalizacjami spadły z 26 do 16 zł. Sieć Freshmarket, która badana jest od stycznia 2014 roku, na początku roku proponowała ceny na poziomie 320-330 zł w zależności od miasta.

Monitoring cen przeprowadzono w dniach 3-5 października 2014 roku.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.
Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA