PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Koszyk cen: Sprawdziliśmy, czy nowy gracz na rynku supermarketów postawił na rewolucję cenową

Autor: dlahandlu.pl 26 lutego 2015 11:27

Koszyk cen: Sprawdziliśmy, czy nowy gracz na rynku supermarketów postawił na rewolucję cenową

W najnowszym monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl uwzględniliśmy nowego gracza na rynku supermarketów - sieć Mila (170 sklepów, które pod koniec 2014 roku przestały funkcjonować pod szyldem Polomarket). Okazuje się, że nowy gracz wybrał strategię cenową bardzo zbliżoną do swoich konkurentów, plasując się w środku stawki. Oznacza to także, że zmiana szyldu nie pociągnęła za sobą rewolucyjnej zmiany w strategii cenowej, a większość produktów ma identyczne ceny w wielu lokalizacjach, zaś drobne róznice wynikają z lokalnych cen owoców i warzyw.

A oto pełne porównanie cen 50 produktów w 6 sieciach supermarketów w drugiej połowie lutego 2015 roku:

W sklepach Intermarche w drugiej połowie lutego można było zrobić zakupy 50 produktów od 267,87 zł na Górnym Śląsku do 274,65 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu ceny w Intermarche wahały się od 268,24 zł na Górnym Śląsku do 275,90 zł w Krakowie. W Intermarche w promocji sprzedawane było obecnie masło, ser gouda, napój Tymbark i cytryny, droższe zaś były pomidory i margaryna Rama.

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 269,56 zł w Lublinie do 274,55 zł na Górnym Śląsku. Miesiąc temu ceny oscylowały od 272,98 zł w Lublinie do 274,47 zł na Górnym Śląsku. W Piotrze i Pawle obowiązywała obecnie promocja na ser gouda, makarony Lubella, cytryny, pomidory, napój Tymbark. Tańsza też była papryka, droższe zaś banany.

Nowa w zestawieniu sieć Mila proponowała ceny od 270,92 zł w Bydgoszczy do 272,02 zł w Krakowie, co oznacza, że uplasowała się cenowo w środku stawki supermarketów z niewielką różnicą cen 3-4 zł od Polomarketu czy Stokrotki. Różnice między badanymi miastami to wynik głównie lokalnych cen owoców i warzyw. Reszta asortymentu sprzedawana jest w takich samych cenach w badanych lokalizacjach (Bydgoszcz, Kraków, Warszawa).

Z kolei sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 275,45 zł, czyli o 4 zł drożej niż w styczniu, gdy zakupy kosztowały tu 271,14 zł. W Stokrotce przestała obowiązywać promocja na herbatę Lipton, płyn Domestos, masło, ser gouda i sok Tymbark. Taniej sprzedawany był schab bez kości, kurczak, cytryny, pomidory i pomarańcze.

W Polomarkecie w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc 275,82 zł względem 273,41 zł w w styczniu. W Polomarkecie wygasła promocja na herbatę Lipton, margarynę Rama, ser gouda, musztardę Kamis. W promocji zaś był sprzedawany schab bez kości, makarony Lubella, cytryny i pomidory Tańsze były pieczarki i papryka, droższe zaś banany.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 281,06 zł w Lublinie do 283,20 zł we Wrocławiu względem cen ze stycznia (od 280,99 zł w Poznaniu do 282,09 zł w Warszawie). W Almie droższy był dżem Łowicz i ser gouda, oraz banany. Tańsze zaś pomarańcze, papryka i pieczarki oraz napój Tymbark w promocji.

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji.
Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.
Badanie wykonano w weekend 20-22 lutego 2015 roku

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11536

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane