PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Koszyk cen: Stokrotka, podobnie jak inne sieci, różnicuje ceny w zależności od lokalnego rynku

Autor: dlahandlu.pl 26 listopada 2015 13:44

Koszyk cen: Stokrotka, podobnie jak inne sieci, różnicuje ceny w zależności od lokalnego rynku

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl, po strategię różnicowania cen w zależności od zamożności lokalnego klienta sięga coraz więcej sieci. Strategię taką od dawna stosowały hipermarkety. Ich śladem w tym roku poszyły dyskonty, które w zależności od lokalnego rynku różnicują ceny warzyw i owoców. Na podobny ruch zdecydowała się także większość sieci supermarketów. Teraz dołączyła do nich także Stokrotka.

A oto pełne porównanie z listopadowego monitoringu cen 50 produktów w 6 sieciach supermarketów :

W ostatni weekend w sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 261,34 zł na Górnym Śląsku do 271,73 zł w Trójmieście. W październiku ceny w Intermarche wahały się od 246,40 zł w Trójmieście do 251,51 zł w Bydgoszczy. Oznacza to podwyżkę od 15 do 20 zł w zależności od miasta. Mdm droższe były wędliny, papryka i matjasy. Nie obowiązywała też promocja na Olej Kujawki czy masło, co złożyło się na ww. podwyżkę.

W sklepach z logo Polomarket w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc od 262,07 zł na Górnym Śląsku do 265,81 zł we Wrocławiu. Miesiąc temu notowaliśmy tu ceny od 268,86 zł w Trójmieście do 273,94 zł we Wrocławiu. Oznacza to obniżkę cen o 3-6 zł w zależności od miasta, spowodowaną głównie niższymi cenami wędlin.

Z kolei sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 265,39 zł w Bydgoszczy do 276,57 zł w Warszawie. Na początku października Stokrotka miała ceny zbliżone do siebie we wszystkich badanych miastach i proponowała zakupy na poziomie 274-275 zł. Oznacza to, że dla 4 badanych lokalizacji sieć wprowadziła niższe ceny, dla pozostałych utrzymała poziom z ubiegłego miesiąca.

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 266,53 zł w Lublinie do 276,57 zł w Trójmieście. W październiku w sklepach Piotr i Paweł ceny wahały się od 260,40 zł w Trójmieście do 264 zł w Warszawie. Na podwyżkę o ok. 6-12 zł w zależności od miasta złożyły się wyższe ceny pomidorów i papryki oraz wygaśnięcie promocji na schab.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 266,26 zł w Krakowie do 286,83 zł w Warszawie. W październiku w Almie obowiązywały ceny od 260,95 zł w Trójmieście do 276,85 zł w Warszawie. Na podwyżki złożyły się wyższe ceny papryki i sera gouda.

Sieć Mila, która w styczniu 2015 roku, wydzieliła się ze struktur Polomarketu, proponowała w ostatni weekend ceny od 268,97 zł w Bydgoszczy do 271,12 zł w Warszawie. Miesiąc temu było Mila proponowała ceny od 259 zł w Krakowie do 267,59 zł w Warszawie, co oznacza podwyżkę od 3 do 10 zł w zależności od miasta. W listopadzie w Mili droższa była papryka, wygasła też promocja na ser gouda.

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl. Badanie wykonano w weekend 20-22 listopada 2015 roku.

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji. Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • adan 2015-11-26 14:15:12

    jeszcze podatku nie wprowadzili a juz ceny do góry

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane