Koszyk cen: Supermarkety idą drogą hipermarketów. Stawiają na krótkotrwałe, lokalne promocje

Autor: dlahandlu.pl 24 kwietnia 2013 14:08

Koszyk cen: Supermarkety idą drogą hipermarketów. Stawiają na krótkotrwałe, lokalne promocje

Jak wynika z analizy Koszyka cen dlahandlu.pl różnice między sieciami supermarketów dla większości badanych miast sięgają ok. 10-12 zł. Dla porównania, w tak zwartym formacie jakim są dyskonty, ta różnica jest większa i dochodzi do ok. 15 zł. Obecnie supermarkety w pogoni za dobrym postrzeganiem cenowym stawiają na obniżki cen w poszczególnych miastach lub lokalizacjach, gdzie rywalizacja jest najbardziej zacięta, np. na Górnym Śląsku (Polomarket w marcu 2013 r.) czy w Poznaniu (Intermarche w kwietniu 2013 r.). Z kolei sieci sklepów takie jak Piotr i Paweł oraz Stokrotka stawiają na spójną politykę cenową zarówno w ujęciu terytorialnym, jak i czasowym i tutaj wahania cen dla różnych miasta, jak i z miesiąca na miesiąc są niewielkie. Rynek pokaże, która z obranych strategii skusi większą liczbę klientów.

Za pełny Koszyk 50 produktów w sieci Intermarche pod koniec kwietnia płaciliśmy od 258,58 zł w sklepie w Poznaniu  do 276,01 zł w Bydgoszczy. Oferta na zakup 50 produktów z Koszyka w sieci Intermarche pod koniec marca kształtowała się na poziomie 277,50 zł w Poznaniu do 280,89 zł na Górnym Śląsku. Miesiąc wcześniej podobne zakupy można było zrobić w Intermarche za 273,24 zł we wszyskich badanych przez nas miastach, Oznacza to średni spadek o ok. 10 zł w zależności od lokalizacji.

Za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle zapłacimy od 272,12 zł we wszystkich badanych miastach. Miesiąc temu podobne zakupy kosztowały w tych sklepach od 266,12 zł w Bydgoszczy do 270,22 zł na Górnym Śląsku.

Sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 277,75 we wszystkich miastach. Jest to niewielka zmiana - wzrost cen o 2 zł mdm i o ok. 3 zł względem cen, notowanych w tej sieci w lutym 2013.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów kosztuje obcenie od 277,75 zł w Lublinie do 286,23 zł we Wrocławiu. W marcu, przed Wielkanocą ceny w Almie były o ok. 10 zł wyższe i oscylowały od 292,60 zł w Bydgoszczy do 295,11 zł w Trójmieście. W lutym ceny w Almie wahały się od 286,38 zł do 288,72 zł w zależności od miasta, czyli podobnie jak obecnie.

W sieci Polomarket zapłacimy od 281,65 zł w Bydgoszczy do 285,15 zł w Krakowie. Miesiąc temu, przed Wielkanocą w sieci można było zrobić zakupy od 263,04 zł na Górnym Śląsku, gdzie obowiązywały ceny promocyjne, do 287,18 zł w Bydgoszczy. Oznacza to, że w bydgoskim Polomarkecie mdm. ceny spadły o ok. 6 zł, w Trójmieście spadły o ok. 3 zł, zaś na Górnym Śląsku po wygaśnieciu promocji wielkanocnych wzrosły o ok.  20 zł. 

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12737

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane