PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Koszyk cen: Supermarkety przyzwyczajają klientów do aktywnej polityki promocyjnej

Autor: dlahandlu.pl 23 października 2013 13:25

Koszyk cen: Supermarkety przyzwyczajają klientów do aktywnej polityki promocyjnej

Jak wynika z Koszyka cen dlahandlu.pl w dużych formatach króluje polityka krótkotrwałych promocji. Tą drogą po hipermarkatech i dyskontach ruszyły także supermarkety. Czy wpłynie to na zachowania polskich konsumentów, którzy na zakupy do danej sieci będą wybierali się tylko wtedy, gdy będzie oferowała produkty w promocyjnych cenach? To się okaże, jednak od niedawna taki trend mocno odczuwają operatorzy sieci handlowych w Portugalii. Konsumenci poszukując oszczędności kupują duże ilości produktów, także na zapas, ale tylko pod warunkiem, że są one oferowane w obniżonych cenach. Gdy ceny wracają do normalnych poziomów towar zalega na półkach.

W weekend od 18 do 20 października w sklepach Polomarket można było kupić 50 wybranych produktów z Koszyka cen od 240,77 zł w Bydgoszczy do 241,92 zł na Górnym Śląsku. Trzy tygodnie temu, w czasie niezapowiedzianego badania w Trójmieście, ceny w sklepie z logo Polomarket oscylowały wokół 283,25 zł. W czasie badania zapowiedzianego w Polomarkecie, miesiąc wcześniej, monitoring wskazywał na ceny na poziomie 247,33 zł we wszystkich badanych miastach. 

W sieci Intermarche w ostatni weekend można było zrobić zakupy od 242,73 zł na Gónym Śląsku do 252,51 zł w Bydgoszczy. W czasie niezapowiedzianego badania 27 września w Trójmieście, zanotowaliśmy ceny na poziomie 289,96 zł. W drugiej połowie września w badaniu zapowiedzianym zanotowaliśmy ceny od 245,75 zł na Górnym Śląsku do 278,66 zł w Bydgoszczy. 

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy 267,20 zł we wszystkich badanych miastach. W Trójmieście w czasie badania niezapowiedzianego  27 września, zanotowaliśmy poziom cen na poziomie 279,09. W badaniu zapowiedzianym w drugiej połowie września, monitoring wykazał, że ceny w Piotrze i Pawle za 50 produktów z Koszyka oscylował wokół 271,01 zł.

W ostatnim tygodniu sieć Stokrotka proponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 279,87 zł w Krakowie do 282 zł w większości badanych miast. W badaniu niezapowiedzianym w Trójmieście w sklepie Stokrotki 50 produktów z Koszyka można było kupić w niemal identycznej cenie 284,50 zł. Miesiąc temu w sklepach z logo Stokrotka obowiązywały ceny na poziomie 275,73 zł.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 290,60 zł w Lublinie do 297,84 zł we Wrocławiu. W trakcie badania niezapowiedzianego z 27 września, 50 produktów z Koszyka kosztowało w Trójmieście 302,78 zł. W drugiej połowie września w trakcie badania zapowiedzianego w Almie można było kupić 50 produktów w cenie od 279,13 zł do 283,83 zł w Warszawie. 

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Monitoring został przeprowadzony w weekend 18-20 października 2013 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9726

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane