Koszyk cen: Supermarkety stawiają na budowanie lojalności zamiast cięcia cen

Autor: dlahandlu.pl 18 czerwca 2014 13:33

Koszyk cen: Supermarkety stawiają na budowanie lojalności zamiast cięcia cen

Jak wynika z monitoringów Koszyka cen dlahandlu.pl w 2014 roku sieci supermarketów bardziej niż na cenie zaczęły skupiać się na akacjach budujących lojalność klientów. Kryzysowy 2013 rok pokazał bowiem, że sprzedaż promocyjna jedynie nakręca klientów do poszukiwania coraz lepszych ofert na rynku i jest krótkowzroczna - klienci podążają bowiem za najlepszą okazją cenową a nie za marką sklepu. Ten rok sieci supermarketów zechcą poświęcić na działania budujące przywiązanie konsumentów do ich szyldu, bowiem od lat największą bolączką polskiego handlu jest nielojalny klient, polujący na promocje.


W weekend od 13 do 15 czerwca w sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 268,76 zł na Górnym Śląsku do 284,79 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu ceny w tej sieci wahały się od 271,43 zł na Górnym Śląsku do 282,40 zł w Bydgoszczy. Sieć stara się pozyskać lojalnych klientów angażując się w lokalne akcje społeczne: budowę placów zabaw, wspomaganie akcji krwiodawstwa czy profilaktyczne akcje zdrowotne.

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 276,49 zł w Poznaniu do 279,90 zł we Wrocławiu. Miesiąc temu ceny w tej sieci wahały się od 274,57 zł w Lublinie do 284,40 zł na Górnym Śląsku. Piotr i Paweł stara się pozycjonować, jako sieć dla aktywnych konsumentów, dlatego na fali popularności biegania firma ruszyła z akcją Piotr i Paweł Biegi.

W Polomarkecie w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić od 276,53 zł w Krakowie do 291,34 zł w Trójmieście. Miesiąc temu podobne zakupy kosztowały od 289,40 zł w Warszawie do 289,72 zł we Wrocławiu. Sieć w kampanii z 2013 roku zdecydowała się na podkreślenie polskiego pochodzenia sklepów. Dodatkowo, by pozyskać sympatię klientów Polomarket angażuje się w sponsorowanie lokalnych sportowców.

W ostatnim tygodniu sieć Stokrotka proponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 284,74 zł na Górnym Śląsku do 286,74 zł m.in w Poznaniu. Miesiąc temu ceny oscylowały wokół 287,64 zł w całym kraju. W działaniach zmierzających do pozyskiwania lojalnych klientów sieć Stokrotka koncentruje się póki co na remodelingu sklepów, który jak deklaruje szefostwo zwiększa obroty placówki od kilku do kilkunastu proc. 

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 285,98 zł w Bydgoszczy do 290,64 zł w Trójmieście. Miesiąc temu podobne zakupy można było zrobić od 282,67 zł w Lublinie do 286,87 zł w Krakowie. Obecnie sieć koncentruje się na akcji "Żyj zdrowo", gdzie eksperci żywieniowi i dietetycy wyjaśniają wątpliwości konsumentów dotyczące zdrowych składników w diecie. Dodatkowo na fali zainteresowania lokalnymi smakami promuje regionalne specjały z Małopolski.

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Badanie wykonano w weekend 13-15 czerwca 2014 roku.

 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12438

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane