REKLAMA
REKLAMA

KPMG: Na rynku supermarketów jest jeszcze miejsce na nowych graczy

www.portalspozywczy.pl 15 marca 2013 16:49

KPMG: Na rynku supermarketów jest jeszcze miejsce na nowych graczy

W segmencie supermarketów jest jeszcze szansa, by na polski rynek wszedł nowy gracz i zajął dobrą pozycję. Natomiast w segmencie dyskontów, przy tak intensywnej ekspansji Biedronki, nie ma już miejsca na nowych graczy - ocenia Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

REKLAMA
Dyrektor KPMG zwraca uwagę, że segment dyskontów, jest bardzo skonsolidowany. Działa na nim trzech graczy: dominująca Biedronka oraz Lidl i Netto.
- Wydaje się, że przy takim układzie rynku i ogromnej ekspansji Biedronki nie ma już miejsca dla nowego gracza branżowego. Z drugiej strony, żaden z obecnych graczy nie jest na sprzedaż, więc raczej nie nastąpi wpuszczenie na ten rynek funduszy private equity. Raczej nie ma też dziś powodów, żeby między istniejącymi graczami doszło do transakcji. W związku z tym obecnie możliwy jest tylko rozwój organiczny lub przejmowanie sklepów (głównie jako istniejących lokalizacji supermarketowych), które można by przemodelować na potrzeby któregoś z tych graczy -mówi Piotr Grauer.
Natomiast segment supermarketów nadal się rozwija w Polsce, powiększa swoją bazę i jest tu bardzo wielu graczy, bez wyraźnego lidera z dominującą pozycją.
- Rozwój tych sieci następuje zarówno organicznie, jak i poprzez konsolidację, w której główną rolę grają fundusze. Dla nich jest to interesujący, wzrostowy rynek, wiele funduszy ma już zaangażowany kapitał w jakiś sieciach supermarketów i tym graczom opłaca się dokupywanie kolejnych firm. A tych jest naprawdę dużo. Jeszcze jest ten czas, by, przy jakiejś większej transakcji, na polski rynek wszedł nowy gracz i zajął dobrą pozycję - ocenia Piotr Grauer.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA