PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Kryzys zmienił zwyczaje zakupowe klientów centrów handlowych

Autor: www.dlahandlu.pl 29 lutego 2012 09:48

Zwracamy większą uwagę na ceny, kupujemy bardziej odpowiedzialnie i bardziej szczegółowo planujemy zakupy niż 3 lata temu - wynika z sondażu przeprowadzonego przez centrum handlowe 3 Stawy w Katowicach. W obliczu kryzysu wielu klientów zmieniło swoje zwyczaje zakupowe.

REKLAMA

Frekwencja w centrach handlowych nie zmieniła się znacząco. W ostatnich 3 latach wskaźnik FootFall Index, obrazujący zmiany liczby odwiedzających wybrane centra handlowe na terenie Polski, zanotował średni spadek na poziomie zaledwie 0,38 proc. Również sprzedaż detaliczna utrzymuje się na stałym poziomie. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego od 2009 roku jej tempo wzrostu kształtowało się na poziomie ok. 1,5 proc. To co się zmieniło, to nasze zachowanie podczas zakupów. - Dostrzegamy, że ludzie bardziej starannie przygotowują się do wyjścia do centrum handlowego. Listy zakupów, kupony rabatowe, czy też karty lojalnościowe weszły w codzienny użytek i odgrywają coraz większą rolę w naszym oszczędzaniu - mówi Agnieszka Nizio, dyrektor centrum handlowego 3 Stawy w Katowicach.

Aż 84 proc. respondentów sondażu CH 3 Stawy stwierdziło, że z większą uwagą przyglądają się cenom na kupowanych produktach. Nieco mniej, bo 76 proc. stara się w sklepach postępować sprytniej i więcej czasu poświęca na planowanie zakupów. - Przez ogłoszony przez media kryzys oraz ogólny wzrost cen, klienci wprowadzili kilka zmian w tym, jak robią zakupy. Rozważniej wybierają kupowane produkty i większą uwagę zwracają na to co wkładają do koszyka. Nie kupują mniej, ale inaczej - tłumaczy dyrektor CH 3 Stawy. Potwierdzają to wyniki sondażu. Pomimo tego, że w sklepach staramy się być oszczędni, tylko 24 proc. respondentów odczuwało, że się poświęcają i muszą sobie czegoś odmawiać.

Więcej niż co druga osoba (60 proc.) uważa, że jest bardziej oszczędna. Mniej więcej tyle samo osób (62 proc.) zadeklarowało, że sprawia im radość, gdy dowiedzą się ile udało się im zaoszczędzić dzięki kuponom rabatowym i kartom lojalnościowym. Staliśmy się też mniej spontaniczni na zakupach i zaczęliśmy mniejszą uwagę zwracać na modę (56 proc.).

Do częstszego korzystania z kuponów zniżkowych w centrach handlowych przyznało się 52 proc. osób. 36 proc. klientów uważa, że karty lojalnościowe odgrywają ważną rolę w oszczędzaniu.

Ogłaszany w mediach kryzys nie wpłynął jednak na nas w aż tak dużym stopniu. Aż 84 proc. klientów centrum handlowego stwierdziło, że teraz częściej kupuje coś dla siebie dla własnej przyjemności. Dodatkowo 56 proc. osób nie zgodziło się ze stwierdzeniem, że niestabilna sytuacja gospodarcza w ostatnim roku sprawiła, że musieli zdecydować, które marki są dla nich najważniejsze, a bez których mogą się obejść.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16151

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA