REKLAMA
REKLAMA

Krzysztof Gradecki: Wygrywają sieci, które mają dobre postrzeganie

Autor: dlahandlu.pl 22 marca 2012 12:34

Krzysztof Gradecki: Wygrywają sieci, które mają dobre postrzeganie

W czasie debaty handlowej podczas kongresu CEE & Poland Retail Summit Krzysztof Gradecki, prezes Eko Holding powiedział, że na rynku wygrywają te sieci, które mają dobre postrzeganie cenowe, a nie te, które rzeczywiście mają niskie ceny.

REKLAMA

- Dyskonty bardzo dobrze odrobiły tę lekcję i ustawiają poziomy cenowe w taki sposób, żeby robić na klientach wrażenie niskich cen - mówił Krzysztof Gradecki. Choć jak powiedział wiele badań wskazuje na to, że dyskonty nie są najtańsze na rynku, to właśnie takie jest postrzeganie klientów.

I dodał, że Polacy są klientami, którzy znają najwięcej cen podstawawowych produktów. Konsument europejski zna średnio 30-40 cen produktów, zaś polski ok. 50.

Jednocześnie dodał, że wygrywają te sieci, które potrafią dobrze zarządzać asortymentem. W badaniach wyszło, że przeciętny klient wskazuje, że sklep, w którym jest 1 tys. artykułów jest lepiej zaopatrzony niż ten, w którym jest 6 tys. pozycji asortymentowych. Dzieje się tak, gdyż są to towary, których na co dzień nie kupujemy. Właściwe dobranie i pokazanie asortymentu to szana na budowanie przewagi sklepu. 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA