REKLAMA
REKLAMA

Kwiaty chętnie kupowane w sieci i supermarketach

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 14 lutego 2011 10:00

Walentynki to najlepszy dla kwiaciarni dzień w roku. 14 lutego mogą zwiększyć swoje obroty decydując się na sprzedaż tradycyjną i handel przez internet - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

REKLAMA
Statystyczny Polak kupuje10 kwiatów w ciągu roku. Chociaż to dwa razy mniej niż przed 20 - 30 laty, konkurencja na rynku jest coraz większa.

Oprócz tradycyjnych kawiaciarni, pojawia się coraz więcej ulicznych punktów sprzedaży, których inicjatorami, według właścicieli kwiaciarni, są hurtownie. Oferują kwiaty nawet o połowę taniej. Coraz mocniejszym konkurentem stają się supermarkety. Ich udział w sprzedaży kwiatów jest już szacowany na ponad 10 proc. W zeszłym roku tylko sieć Tesco pochwaliła się wzrostami sprzedaży o kilkadziesiąt proc. w porównaniu do 2009 roku - podaje "DGP".

Do handlu kwiatami przyciągają wysokie marże wynoszące od 50 do 100 proc. - czytamy w dzienniku. Ale coraz trudniej osiągać przyzwoite zyski, skoro spadają obroty. Są jednak kwiaciarnie, które nie narzekają na spadek liczby klientów. Mowa o tych, które obok tradycyjnej sprzedaży handlują w internecie. Ten kanał dystrybucji bardzo rozwinął się w ciągu ostatnich pięciu lat. Od 2006 r. udział e-kwiaciarni w rynku zwiększył się kilkakrotnie. Obecnie jest to około 8 - 10 proc. - informuje "DGP".


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA