LHI analizuje potencjał handlowy ulicy Chmielnej w Warszawie

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 7 maja 2013 13:31

233 tys. przechodniów tygodniowo, prawie 12 mln w ciągu roku - tyle osób odwiedza ul. Chmielną w Warszawie. LHI sp. z o.o., realizująca inwestycję biurowo-handlową Chmielna 25 zleciła wykonanie analizy demograficznej ulicy i jej bliskiego otoczenia pod kątem zbadania potencjału handlowego tego rejonu oraz oczekiwań mieszkańców stolicy.

- Fascynuje nas przestrzeń centrum Warszawy, a szczególnie interesuje nas ulica Chmielna i jej okolice, dlatego realizujemy tu nasze inwestycje. Zależy nam aby wprowadzać w tym miejscu różne funkcje użytkowe, także biurowe, ponieważ wzbogacają one i ożywiają tkankę miejską, przyczyniając się do dalszych korzystnych lokalnych zmian. Po Nowym Domu Jabłkowskich i Chmielnej 25, w przyszłym roku chcemy uruchomić tu kolejny projekt. Przeprowadziliśmy badanie ul. Chmielnej, aby potwierdzić nasze przypuszczenia, że ta okolica posiada duży potencjał - mówi Robert Mandżunowski, CEO LHI sp. z o.o.

Z analizy wynika, że aż 30 proc. przechodniów jako cel wizyty deklaruje zakupy i 23 proc. jedzenie na mieście. Jednocześnie 55 proc. odwiedzających ul. Chmielną deklaruje, że dokonuje w okolicy zakupów. - Jestem przekonany, że w niedalekiej przyszłości ta część Śródmieścia, dzięki wspólnym wysiłkom władz miasta, inwestorów i lokalnych wspólnot stanie się wyjątkowym punktem na mapie Warszawy, gdzie ludzie będą chcieli spędzać czas wolny, ale także pracować i robić zakupy. Pozytywne zmiany trwają - dodaje Robert Mandżunowski.

Analiza wskazuje, że w granicach 15 minut pieszo od inwestycji Chmielna 25 mieszka ponad 22 tys. osób i pracuje około 175 tys. ludzi. Ruch pieszy w rejonie obiektu zmierzony w ciągu tygodnia, od poniedziałku do piątku w godzinach 10:19:00, wynosi 233 tys. przechodniów. Ankietowani deklarują, że chcieliby, aby na ul. Chmielnej powstały przede wszystkim sklepy odzieżowe oraz spożywcze. Chętnie widzieliby tutaj także sklepy z elektroniką i multimediami, sklepy obuwnicze oraz drogerie. Najwięcej osób przemieszczających się w tygodniu ul. Chmielną stanowi grupa 20-39 latków, a w ciągu weekendu ponad 50 proc. przechodniów to ludzie w wieku 20-39 lat. Ciekawostką wynikająca z badania jest fakt, że w ciągu tygodnia wśród przechodniów proporcja mężczyzn i kobiet jest zbliżona, natomiast w weekend decydującą większość stanowią kobiety (ponad 70% ruchu).

- W Polsce dominują galerie handlowe, ale jestem przekonany, że w ciągu najbliższych lat wzorem państw Europy Zachodniej coraz większą popularność zaczną zyskiwać ulice handlowe. Już dziś można zaobserwować, że mieszkańcy dużych polskich miast coraz chętniej na miejsca spotykań wybierają przestrzeń miejską, która jest znacznie bardziej atrakcyjna i różnorodna niż ta oferowana przez duże obiekty handlowe - mówi Robert Mandżunowski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane