Liczba asortymentu w sklepach Biedronka wzrosła o jedną czwartą

www.portalspozywczy.pl 13 maja 2015 14:27

Liczba asortymentu w sklepach Biedronka wzrosła o jedną czwartą fot. Żelazna Studio

Najnowsza analiza Instytutu ABR SESTA pokazuje, że od kwietnia ubiegłego roku do kwietnia 2015 r. liczba SKU (asortyment FMCG i produkty świeże, bez uwzględnienia produktów wystawionych w koszach) w sklepach Biedronki wzrosła blisko o jedną czwartą (o 24 proc.). Przed rokiem wynosiła 1501, by urosnąć do 1868 w kwietniu tego roku.

W ubiegłym roku oferta sieci należącej do Jeronimo Martins rosła powoli, a w sierpniu spadła nawet do poziomu 1471 SKU. W listopadzie asortyment Biedronki przekroczył 1,6 tys. SKU, w grudniu wzrósł do 1677 SKU, by potem w lutym ponownie wyraźnie zmaleć (o ponad 100 SKU). Co ciekawe, największe zmiany ilościowe w asortymencie Biedronki dokonały się dopiero w ostatnich miesiącach (nie licząc tradycyjnych wzrostów w okresie świątecznym). Różnica w liczbie oferowanych produktów w dyskontowej sieci w marcu br. w stosunku do lutego wynosiła niemal 20 proc. Trzeci miesiąc bieżącego roku jak dotąd był peakiem w historii Biedronki (1881 SKU).

Badanie portugalskiej sieci wykonane przez ABR SESTA sprawdziło, jak zmieniał się asortyment Biedronki w trzech segmentach: marki własnej, marki narodowej oraz "no name". Produkty świeże (głównie owoce i warzywa na wagę) na potrzebę badania uznane zostały za markę "no name".

W całym okresie badania (od kwietnia do kwietnia) liczba marek własnych w dyskontowej sieci wzrosła o 5 proc. (z 927 SKU do 969 SKU). Dla odmiany, lawinowo, bo aż o 61 proc. wzrosła liczba produktów marki narodowej (z 507 do 818 SKU). O około jedną piątą zwiększyła się także liczba dostępnych w Biedronce produktów "no name" (z 67 do 81).

- Na poziomie kategorii zwróciliśmy uwagę, że wzrost szerokości asortymentu dotyczy większości kategorii, jednak można wyróżnić działy, na które Biedronka położyła większy nacisk, tj. garmażeria, kategorie kosmetyczne (głównie pielęgnacja ciała i twarzy, pielęgnacja włosów), jak również alkohole mocne - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Marcin Dobek, wiceprezes  Instytutu Badawczego ABR SESTA.

W okresie uwzględnionym w badaniu w ujęciu procentowym najbardziej wzrosła liczba produktów w kategorii karmy dla zwierząt, zarówno pod marką własną (wzrost o 136 proc.), jak i w przypadku marki narodowej (wzrost o 129 proc.). Na czołowych miejscach pod względem procentowego wzrostu znalazły się także - w przypadku marek narodowych - mięso i wędliny (wzrost o 133 proc.), chemia i kosmetyki (122 proc.), artykuły spożywcze (61 proc.), napoje (47 proc.) i napoje alkoholowe (37 proc.).

Od kwietnia ubiegłego roku do kwietnia roku bieżącego, udziały marki własnej w całym asortymencie Biedronki zmalały z 62 proc. do 52 proc. O tyle samo punktów procentowych (10) wzrosły udziały marki narodowej, które wynoszą teraz 44 proc. Udział marki "no name" pozostał bez zmian (4 proc.), choć w niektórych miesiącach po drodze wzrastał do 6 proc.

  • Gość 2015-05-19 20:58:45

    Boże co za głupoty ludzie wypisują heh ps. Patrz niżej .

  • NG. 2015-05-14 12:19:18

    Ja się zastanawiam skąd Biedronka bierze te markowe produkty. Wielokrotnie widziałem tam ciekawe rzeczy w bardzo fajnych cenach, niestety opakowania były tak zmaltretowane, że strach było kupować. O ile mogę jeszcze kupić proszek do prania w pogniecionym pudełku czy płyn do płukania w pogiętej butelce, tak żywności w takim stanie kupić się nie odważę. I zaczynam się zastanawiać, czy Biedronka nie odkupuje czasem produktów zniszczonych pod czas transportu, które w normalnym sklepie nigdy nie trafiłyby na półki?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11124

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 281544

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane