REKLAMA
REKLAMA

Liczba sklepów Małpka Express od listopada spadła o 50 placówek

Autor: dlahandlu.pl 24 marca 2015 19:29

Liczba sklepów Małpka Express od listopada spadła o 50 placówek

Jak podała Grupa Czerwona Torebka w 2014 roku otwartych zostało 130 nowych sklepów Małpka Express, a cała sieć osiągnęła poziom ponad 300 lokalizacji. Tymczasem w listopadzie 2014 roku w komunikacie firma podawała, że należy do niej 350 sklepów, z czego 50 lokalizacji zostało uruchomionych w trzy miesiące (od początku sierpnia do końca października 2014 r.). Powstanie 50 kolejnych planowano w ciągu listopada i grudnia 2014, tak, by na koniec roku działało pod szyldem Małpka Express - 400 placówek. Oznacza to, że sieci brakuje do zrealizowania zakładanego planu na koniec 2014 rok - 100 placówek. Jednocześnie względem początku listopada 2014 liczba placówek spadła o 50.

REKLAMA

W 2012 r. wystartowało 50 sklepów pod szyldem Małpka Express, w 2013 roku powastało 170 sklepów, a w 2014 roku miało ich ruszyć 200 (ruszyło 130, czyli o 70 mniej niż zakładano - red.), zaś na 2015 planowano uruchomienie 300 nowych lokalizacji. Docelowo w 2021 roku miało na rynku działać ponad 2500 sklepów Małpka Express, choć potencjał rynku oceniany był na 6 tys. placówek na polskim rynku.

Grupa Czerwona Torebka podała, że w 2014 roku strata z działalności zaniechanej (sprzedana sieć Małpka Express) wzrosła z 18,7 mln zł do 73,1 mln zł, czyli była wyższa o 54,4 mln zł. Przychody ze sprzedaży Małpki SA wyniosły 160,4 mln zł w 2014 roku wobec 52,4 mln zł w 2013 roku i były wyższe o 108 mln zł. Grupa aktywów związanych z działanością zaniechaną zostały wycenione na 424,8 mln zł, a zobowiązania na 155,5 mln zł. Wartość księgowa spółki Małpka SA na dzień nabycia wyniosła (-10,3 mln zł), zaś wartość firmy rozpoznana na dzień nabycia to 263,4 mln zł, a cena sprzedaży podmiotu mniejszościowemu akcjonariuszowi Forteam Ivestments Limited to 362,3 mln zł.

Małpka Express to sieć sklepów formatu convenience rozwijana na zasadach systemu partnerskiego. Sklepy oferują asortyment spożywczo-monopolowy, składający się z ok. 2 500 indeksów produktowych. Są to m.in.: artykuły spożywcze, słodycze, warzywa i owoce, alkohole i wyroby tytoniowe oraz prasa, chemia i kosmetyki.  

Czytaj także:

W trzy miesiące Małpka Express uruchomiła 50 placówek

Małpka Express chce mieć nawet 6 tys. placówek

Czerwona Torebka sprzedaje sieć Małpka Express mniejszościowemu akcjonariuszowi

  • ai 2015-03-26 13:23:17

    Haha, w Zgorzelcu w Malpie nie mozna nic kupic, puste polki, jak za komuny. A to, co cudem na nich mozna znalezc (poza kurzem), kosztuje jakies 50% wiecej niz w innych sklpeach.

  • Magdalena 2015-03-25 23:34:52

    Tragedia cenowa, marnie przędą, bo ceny z kosmosu. Sorry, ale nie zamierzam płacić za ketchup dostępny w lidlu po 3.99 prawie 6 zł w małpie. To tylko 1 przykład, convinience i srajemse, zwykłe zdzierstwo i chęć błyskawicznego wzbogacenia się. Oby ta pożal się boże sieć czym prędzej się zwinęła.

  • Adam 2015-03-25 08:29:09

    Nie dziwię się że ludzie odchodzą od tej sieci, Mają lekceważące podejście do właścicieli lokalu, ustalają czynsz, a po podpisaniu umowy od razu, próbują go zmniejszyć.i straszą prawnikami i zerwaniem umowy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA