PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Lidl: 11,5 mld zł obrotów w 2014 roku, w 2015 roku - 500 mln zł na inwestycje

Autor: dlahandlu.pl 10 marca 2015 13:04

Lidl: 11,5 mld zł obrotów w 2014 roku, w 2015 roku - 500 mln zł na inwestycje

Lidl, który zakończył rok finansowy 28 lutego 2014 zanotował obroty na poziomie 11,5 mld zł. Jest to o 1 mld zł więcej niż w 2013 roku (10,5 mld zł). Zgodnie z deklaracjami firma zanotowała pozotywny wskaźnik LfL. Zwiększenie obrotów o ok. 1 mld zł i osiagnięcie pozytywnego wskaźnika LfL firma zakłada także na 2015 rok. Jak poinformował Radosław Liberski, członek zarządu sieci Lidl w Polsce operator zanotował w 2014 r. nie tylko wzrost obrotów, ale także jednocyfrowy wzrost sprzedaży Like for Like. - Rok wcześniej nasza firma odnotowała dwucyfrowy wzrost LfL - dodaje Jarosław Liberski.

Na inwestycje w tym otwarcia nowych i modernizacje już istniejących placówek Lidl przeznaczy ok. 500 mln zł. 

W ciągu 2015 roku Lidl zamierza otworzyć 30 placówek w dotychczasowym formacie (ponad 1000 mkw.) w dużych i średnich miastach. Firma nie planuje wprowadzania do Polski nowego formatu mniejszych sklepów, które działają w krajach zachodnich. Tam związane jest to z brakiem możliwości pozyskania gruntów pod zabudowę sklepów w atrakcyjnych lokalizacjach. W Polsce takie możliwości cały czas istnieją, więc nie ma konieczności modyfikowania formatu na polskie warunki.

Taki sam plan otwarć (ok. 30) firma przewiduje na najbliższe 10-15 lat w Polsce, chyba, że znacząco wzrośnie siła nabywcza Polaków, wówczas plany te będa weryfikowane i będzie otwieranych więcej placówek. Firma planuje wzrost organiczny. Oznacza to otwarcie kolejnych 300-450 sklepów w perspektywie 10-15 lat działalności Lidla w Polsce.

Centra dystrybucyjne będą rozwijane zgodnie z potrzebami obsługi logistycznej nowo powstających sklepów. W marcu br. ruszyło centrum  dystrybucyjne w Bydgoszczy, gdzie pracę znalazło  200 osób.

W latach 2013-2014 rocznie na półki sklepów Lidl trafiło ok. 600 nowych produktów. W tym samym czasie 1100 produktów rocznie zostało objętych promocjami cenowymi. W sumie w sieci Lidl na półkach dostępnych jest ok. 2 tys. produktów. Kilka lat temu było to 1,2 tys. artykułów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane