Lidl: Asortyment kosmetyków marki własnej wzrósł o 30 proc.

Autor: dlahandlu.pl 13 października 2016 11:12

Lidl: Asortyment kosmetyków marki własnej wzrósł o 30 proc. Lidl stawia na kosmetyczną markę Cien, fot. mat. pras.

Sieci handlowe kładą coraz większy nacisk na produkty marek własnych, oferując klientom już nie tylko artykuły spożywcze, ale i kosmetyki – należące do segmentu tzw. private label. Sklepy takie jak Lidl są jednym z najszybciej rozwijających się kanałów sprzedaży kosmetyków w Polsce. Ich udział rynku kosmetycznym wzrósł z 11,5 proc. w 2011 roku do 14,2 proc. w 2015 roku.

 – Rozbudowujemy asortyment artykułów kosmetycznych m.in. marki własnej Cien. Tylko w przeciągu ostatnich 8 miesięcy liczba artykułów tej marki wzrosła o blisko 40 proc. Regularnie rozwijamy całą kategorię kosmetyków o produkty do pielęgnacji ciała, twarzy, włosów czy artykuły higieniczne. Klienci doceniają je za bardzo dobrą jakość i niską, atrakcyjną cenę – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager LIDL Polska.

Liczba artykułów marek własnych w kategorii kosmetyków w asortymencie stałym Lidla wzrosła prawie o 30 proc. w porównaniu ze styczniem 2016 r. Produktami cieszącymi się zainteresowaniem wśród konsumentów są m.in. mydła marki Cien. Od stycznia br. firma Lidl oferuje jeszcze większy wybór produktów tej kategorii (wzrost o ok. 35 proc.). Na półkach pojawiły się m.in. mydła cięte, mydło hipoalergiczne oraz kremowe mydło nawilżające. Zwiększył się także udział polskich producentów, dostarczających te produkty do sieci Lidl zarówno w Polsce jak i do Spółek w Europie. Marka Cien została poszerzona w ostatnim czasie także m.in. o nowe hipoalergiczne żele pod prysznic o działaniu nawilżającym, sole do kąpieli czy profesjonalną linię kosmetyków do pielęgnacji włosów z wysoką zawartością keratyny. Lidl oferuje także produkty do higieny jamy ustnej własnej marki Dentalux ,np.: pasty do zębów, nici dentystyczne czy uniwersalne końcówki do szczoteczki elektrycznej.

Udział polskich producentów, dostarczających produkty do sklepów Lidl w Europie systematycznie rośnie. Wśród tych, którzy współpracują z Lidlem jest m.in. Global Cosmed S.A.– jeden z największych w regionie producentów kosmetyków i chemii gospodarczej. Firma dostarcza na półki sklepowe Lidla m.in.: mydła w płynie, żele pod prysznic, płyny do kąpieli oraz szampony. Dzięki współpracy z siecią Lidl spółka inwestuje w nowe, międzynarodowe projekty.

- Staramy się wykorzystać potencjał rynków kosmetycznych oraz chemii gospodarczej na arenie międzynarodowej. Za pośrednictwem sieci Lidl eksportujemy nasze produkty do Czech, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Chorwacji, Słowenii, Grecji czy na Litwę i Węgry. W ostatnim czasie wzmocniliśmy nasze siły sprzedażowe dedykowane na rynki Europy Zachodniej - mówi Magdalena Mazur, wiceprezes zarządu Global Cosmed S.A.

Jak pokazały najnowsze badania to właśnie polscy producenci i kryterium polskości zyskują coraz bardziej na znaczeniu podczas zakupu kosmetyków – tak wskazało 45 proc. respondentów przebadanych przez Instytut PMR. Sytuacja ta jest związana m.in. z trendem patriotyzmu konsumenckiego oraz rosnącym zaufaniem do krajowych produktów w społeczeństwie. Pozwala to przypuszczać, że odsetek osób, które kierują się pochodzeniem produktów kosmetycznych przy ich zakupie, będzie rósł .
Sieć Lidl nieustanie rozwija linie produktów marek własnych, oferując klientom ponad 100 brandów, w tym ponad 1 200 różnych produktów z kilku kategorii, w tym kosmetycznej, której częścią jest marka Cien. 

Lidl Polska ma w Polsce 600 sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane