REKLAMA
REKLAMA

Lidl będzie konkurował z Wal-Martem

www.portalspozywczy.pl 16 czerwca 2015 15:04

Niemiecka sieć Lidl potwierdziła w miniony piątek (12 czerwca) zamiar pojawienia się na rynku Stanów Zjednoczonych. Na otwarcie głównej siedziby w USA, jednego biura regionalnego oraz centrum dystrybucyjnego Lidl wyda 202 mln dolarów. Pierwsze sklepy otwarte zostaną najpóźniej w 2018 r. - podaje "Supermarket News".

REKLAMA

Główna siedziba niemieckiego dyskontera znajdzie się w Arlington w stanie Wirginia, a regionalne biuro oraz centrum dystrybucyjne uruchomione zostanie w Spotsylvania County, w tym samym stanie. W Arlington Lidl zatrudni ok. 500 osób, a kolejne 200 osób znajdzie pracę w Spotsylvanii.

Niemiecka sieć należąca do Grupy Schwarz potwierdza, że jej inwestycja w USA to "wstępne przygotowania do rozpoczęcia ekspansji na amerykańskim rynku". Nie podaje jednak daty, kiedy otwarte zostaną pierwsze sklepy i ile ich będzie. Z informacji uzyskanych przez "Supermarket News" wynika jednak, że początkowo Lidl uruchomi około 100 sklepów, a ich otwarcie nastąpi nie później, niż w 2018 r.

W Stanach Zjednoczonych działa już ok. 1400 sklepów innego dużego niemieckiego dyskontera, czyli Aldiego. Inne sieci dyskontowe funkcjonujące w USA to m.in. Food 4 Less, Grocery Outlet i PriceRite.

Amerykański rynek detaliczny zdominowany jest przez koncern Wal-Mart. Drugą pod względem popularności firmą detaliczną w USA jest Costco, a na trzecim miejscu plasuje się Kroger.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13616

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA