REKLAMA
REKLAMA

Lidl będzie sprzedawał produkty uznanych marek

www.portalspozywczy.pl 26 listopada 2012 18:46

Lidl będzie sprzedawał produkty uznanych marek

Sieć Lidl wprowadza do sprzedaży produkty marki Wittchen. Od 1. grudnia, w świątecznej ofercie klienci będą mogli kupić w sklepach portfele i paski od producenta galanterii skórzanej. To kolejny sygnał, że dyskonty na polskim rynku, chcą konkurować nie tylko ceną, ale także jakością i próbują ściągać do sklepów zamożniejszego klienta.

REKLAMA
Jak zapowiadają przedstawiciele Lidla, produkty Wittchen na półkach sklepów sieci to dopiero początek. Niemiecki dyskonter chce wprowadzać do swoich placówek produkty innych uznanych marek. - Chcemy móc rozwijać współpracę z renomowanymi markami i widzimy coraz większą wolę współpracy także po ich stronie - powiedziała Anna Biskup, PR Manager sieci Lidl Polska, która zarządza w naszym kraju 450 sklepami dyskontowymi.

W ofercie Lidla pojawi się ponad 20 różnych modeli skórzanych portfeli z logo Wittchen. Od kilkunastu tygodni niemiecki dyskonter rozbudowuje dział z alkoholami, a szczególnie winami. Lidl wprowadził, do swojej oferty nie tylko produkty z półki ekonomicznej i średniej, ale także produkty droższe dla bardziej wymagających klientów.

Nie tylko Lidl chce zarabiać na klientach o bardziej zasobnym portfelu. Inne sieci dyskontowe, takie jak Biedronka, Aldi, czy Netto oferują coraz więcej produktów markowych w swoich sklepach.

Doskonałym przykładem zachodzących zmian jest sieć hard dyskontów Aldi. Niemiecki operator podpisał niedawno umowę z koncernem Coca-Cola. Oprócz Coli w sklepach Aldi dostępne będą także Fanta i Sprite. Aldi, który ma w Polsce ponad 70 sklepów, chce podpisać także kontrakt z firmą Nivea.

W działających w Polsce dyskontach systematycznie spada liczba produktów pod marką własną, które kiedyś dominowały na półkach tego typu sklepów.

- Dyskonty jakiś czas temu zmieniły strategie, a obecnie widać to coraz bardziej, że odchodzą od marek własnych. Obecnie asortyment dyskontów nie jest już tak jednolity jak jeszcze 3-4 lata temu. Jeszcze jakiś czas temu dyskonterzy sprzedawali niemal wszystkie towary pod marką własną, teraz systematycznie rosną tam udziały produktów markowych - mówił (w maju 2012 r.) w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Jarosław Moc, dyrektor pionu marki własnej, operacyjnego wsparcia sprzedaży i zarządzania cenami sieci hipermarketów Real Polska.

Jak dodaje Jarosław Moc, z raportów Nielsena wynika, że średnie spadki udziałów sięgają ponad 5 proc. w stosunku do tego co jeszcze jakiś czas temu oferowały dyskonty. W niektórych przypadkach, sięgają nawet 10 proc.

  • zdruzgotany 2012-11-29 20:31:21

    Artykuł pisany przez "napitego" gimbusa. Byk na byku. Choćby "W działających w Polsce dyskontach systematycznie spada produktów pod marką własną,"....

  • :) 2012-11-26 23:17:47

    Doskonałym przykładem zachodzących zmian jest sieć hard dyskontów Aldi, która oferuje ponad 90 proc. asortymentu... Bardzo ciekawe spostrzeżenie!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA