Lidl chce zarobić na jeansach, bo Polacy wydają na nie 2,9 mld zł rocznie

Autor: dlahandlu.pl 3 marca 2016 13:35

Lidl 3 marca startuje z ofertą odzieży dżinsowej dla kobiet i mężczyzn We Love Denim, ponieważ jak podaje sieć jest to rynek, który w 2014 roku wart był 2,9 mld zł.

Według raportu „Jeans in Poland” z czerwca 2015, przygotowanego przez Euromonitor International, kategoria stabilnie rośnie (+3,8% średniego rocznego wzrostu dla okresu 2009-2014) zarówno ilościowo, jak i wartościowo. W 2014 r., w stosunku do roku uprzedniego, zanotowano 5% wzrost wartości rynku jeansów, który oszacowano na 2,913 mld PLN, co równało się 20,899 mln parom sprzedanych spodni. Na nadchodzące lata prognozowana jest kontynuacja tendencji do wartości rynku na poziomie 3,417 mld PLN w 2019 roku.

Kobiety wydają więcej na jeansy i częściej je kupują. Według raportu „Jeans in Poland”, szacuje się, że w 2014 r. polskie konsumentki nabyły 11,5 mln par za ponad 1,6 mld PLN. Panowie - blisko 9,4 mln kupionych par o wartości 1,27 mld PLN. Prym wiodą marki ekonomiczne i standardowe (z ogółu sprzedanych w 2014 r. 9,4 mln par męskich ponad 8 mln należało właśnie do tych dwóch kategorii). Do wzrostu sprzedaży w kategoriach ekonomicznej i standardowej przyczyniają się ostatnimi czasy oferty w hipermarketach i dyskontach.

 28 stycznia br. także Biedronka oferowała spodnie Levi's w 12 rozmiarach w cenie ok. 180 zł w ramach akcji "Modnie i wygodnie". Poprzednio spodnie Levis były dostępne w Biedronce w sierpniu zeszłego roku. Zdaniem ekspertów tego typu akcje stanowią nieodłączny składnik koncepcji sklepu dyskontowego, a wielu klientów poluje na takie okazje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane