PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Lidl nie żałuje na reklamę, Biedronka przyciąga internautów

Autor: mediarun.pl 14 października 2013 09:55

Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sytuację medialną sieci handlowych oraz ich wydatki reklamowe w III kwartale 2013 roku. Podobnie jak w poprzednim badanym okresie - najwięcej na reklamę wydał Lidl, a najpopularniejsza w sieci jest Biedronka - podaje portal mediarun.pl.

Jak wynika z danych admonit najwięcej na reklamę wydał Lidl - ponad 75 mln złotych, na drugim miejscu znalazła się Biedronka z wydatkami rzędu 32 mln złotych, a na trzecim Żabka z ponad 17 mln złotych. Jak wykazały badania, z wymienionych powyżej reklamodawców tylko wydatki poniesione przez Biedronkę przełożyły się na zainteresowanie internautów. Korzystnie przedstawia się również sytuacja Tesco, które wydało w badanym okresie ponad 14 mln złotych, budząc proporcjonalnie duże zainteresowanie internautów - czytamy w serwisie mediarun.pl.

 

Pośród dyskontów również wygrywa Biedronka. Pozytywnie przedstawia się także sytuacja Kauflandu, którego wydatki proporcjonalnie przekładają się na zainteresowanie w sieci.

Ciekawie przedstawia się również zestawienie wydatków reklamowych z liczbą emisji reklam. Wyraźnie widać, że Lidl zastosował strategię zarówno jakościową jak i ilościową. Sklep wydał najwięcej na reklamę, ale też to ich reklam pojawiło się najwięcej w prasie, radio i telewizji. Interesujący jest również przypadek POLOmarketu, który przy proporcjonalnie wyższych wydatkach na reklamę miał niewielką liczbę emisji. Jak wynika z danych amonit, większość wydatków została przeznaczona na reklamę w radio. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Roman Walczak 2013-10-15 09:17:58

    Moim zdaniem najtańszą formą reklamy jest ulotka. Dociera ona do dużej grupy konsumentów z dużą dawką informacji przez co klienci mają szansę za zastanowienie się. Ja skorzystałem z takiej formy reklamy i jestem zadowolony. Dla mnie ulotki roznosi firma deep.waw.pl

  • Michał Mokrysz 2013-10-14 14:23:47

    Wyrzucanie pieniędzy w błoto. Są skuteczniejsze rozwiązania za cenę 1 czy 2 dwóch spotów w prime time, ale osoby działów marketingu nie mają czasu aby myśleć o lepszych i tańszych rozwiązaniach tylko stosują proste i mega drogie. Lepiej nie wykazywać się bo po co. Pensja i tak będzie :) Gratuluję !!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11193

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane