Lidl operuje na największych powierzchniach handlowych wśród dyskontów

www.portalspozywczy.pl 18 lutego 2015 17:58

Lidl operuje na największych powierzchniach handlowych wśród dyskontów

Lidl postawił w ostatnich latach nie tylko na radykalną zmianę architektoniczną swoich sklepów, wprowadzając nowoczesne, szklano-aluminiowe konstrukcje obiektów, ale także na znaczne zwiększenie powierzchni swoich placówek. W ostatnich miesiącach niemiecki operator otworzył, m.in. w Łęcznej i Starachowicach, sklepy o powierzchni całkowitej 1700 mkw., zaś w Bytomiu o powierzchni 1500 mkw.

Większe sklepy, to element strategii rozwoju przyjętej przez Lidla nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach Europy, m.in. we Francji, gdzie operator uruchomił ostatnio sklepy o powierzchni 1600 mkw.

Zdaniem ekspertów w związku z tym, że konkurencja na rynku handlowym jest coraz ostrzejsza, operatorzy muszą inwestować w większe, bardziej nowoczesne i atrakcyjne, tak pod względem wizulalnym jak i oferty asortymentowej oraz usługowej, placówki handlowe.

Według ekspertów Lidl dąży do standardu wielkości powierzchni sklepu na poziomie ok. 1400 mkw., który lepiej odpowiada wyzwaniom obecnego rynku i konsumenta. Z danych ResearchFarm wynika, że średnia powierzchnia sklepu Lidl to obecnie ok. 1080 mkw. Co ciekawe, Lidl operuje na największych powierzchniach handlowych wśród sklepów dyskontowych. Jednocześnie operator systematycznie eliminuje najstarsze i najmniejsze sklepy. Prowadzi także szeroki program remotów placówek w Polsce, w ramach którego odnowiono i unowocześniono ich przynajmniej kilkadziesiąt (wyposażając m.in. w nowocesne stoiska piekarnicze).

Lidl inwestując w większe sklepy chce, aby stały się one nie tylko celem codziennych zakupów, ale także miejscem weekendowych zakupów całych rodzin. Większa powiechnia, to także szansa na wprowadzenie do oferty szerszego, bardziej atrakcyjnego i różnorodnego asortymentu, którego oczekuje obecnie konsument. W przyszłości na większych powierzchniach mogą pojawić się działy z obsługą, oferujące m.in. wędliny, świeże mięso, sery, bądź przekąski i sałatki na wagę. Jednak obecnie widzimy mocną rozbudowę asortymentu o produkty pakowane świeże. Dyskont poszerza też asortyment o nowe produkty pod znanymi brandami i markami własnymi. W sklepach sieci pojawia się coraz więcej atrakcyjnych pod wzgędem estetycznym, ale także funkcjonalnym, opakowań, które dają szansę na dodatkowe zainteresowanie klientów.

W przypadku mniejszych sklepów trudno jest wprowadzać np. rozbudowane działy piekarnicze, na które Lidl mocno stawia. Z tym problemem zmaga się również m.in. Biedronka, która ze wzglądu na bardzo ograniczone powierzchnie musi pracować na niewielkich piecach, co ogranicza szerokość oferty odpiekanych produktów. Warto przypomnieć, że średnia powierzchnia sklepów Biedronka wzrosła z 610 mkw. w 2009 r. poprzez 630 mkw. w 2010 r. i 660 mkw. w 2011 roku do 690 mkw. w 2012 roku. W kolejnych latach powierzchnia sklepów nadal się powiększała. W portfolio Biedronki jest już coraz więcej sklepów o powierzchni ponad 1000 mkw.Warto jednak podkreślić, że to Lidl będzie w najbliższym czasie ewidentnym zwycięzcą w pojedynku na świeżą ofertę. I nie chodzi tu tylko o kilkanaście rodzajów pieczywa więcej w ofercie, ale także o możliwość zaproponowania (na większej powierzchni) szerszej oferty produktów świeżych - w tym warzyw, owoców, wędlin, mięs, czy serów i nabiału.

  • mik 2015-02-19 20:07:19

    W Sokółce bardzo brakuje tego sklepu!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane