REKLAMA
REKLAMA

Lidl realizuje ok. 70 proc. obrotu przez sprzedaż artykułów polskiej produkcji

Autor: www.dlahandlu.pl 10 października 2012 14:29

Lidl realizuje ok. 70 proc. obrotu przez sprzedaż artykułów polskiej produkcji

Sieć wspiera polskich dostawców, a wspólnie z nimi w 2011 roku zwiększył polski eksport o prawie 1 000 000 000 złotych. Wartość eksportu Lidl Polska w 2011 r. wzrosła o ponad 30% w stosunku do roku poprzedniego. W dalszym ciągu największą część eksportu stanowiły produkty spożywcze oryginalnych marek Lidl, a wśród nich przede wszystkim lody, mrożonki, nabiał, wędliny i świeże mięso.

REKLAMA

- Europa doceniła polską żywność reprezentującą najwyższe standardy w zakresie jakości. Świadczy o tym niemal 90% udział produktów spożywczych w całym eksporcie oryginalnych marek Lidl w roku ubiegłym - mówi Michał Łagunionek, prezes Lidl Polska.

Łącznie na europejski rynek w 2011 roku trafiło niemal 400 różnych artykułów od około 120 różnych dostawców. Wśród nich byli zarówno najwięksi polscy producenci żywności, jak SM Mlekovia, Bakoma Sp. z o.o., ZM Werbliński Sp. z o.o., Animex Sp. z o.o., czy ZPC Mieszko S.A., jak również regionalni dostawcy, z którymi firmę Lidl łączy wieloletnia współpraca: OSM Koło, OSM Kalisz, SM Jana, OSM Kościan i SM Polmlek Maćkowy.

Polskimi wyrobami już od kilku lat mogą cieszyć się mieszkańcy Czech, Słowacji, Węgier, Chorwacji i Słowenii, a od 2011 roku również konsumenci w Rumunii i Bułgarii. Polskie produkty trafiają również do krajów Europy Zachodniej, m.in. do Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie organizowane są Tygodnie kuchni polskiej, podczas których w sprzedaży dostępne są tradycyjne polskie specjały.

Jedną z intensywnie rozwijanych grup produktowych w eksporcie są produkty nabiałowe, w ramach których dostępne są m.in. jogurty Fruit Jumbo, śmietany, twarogi i twarożki Pilos oraz sery żółte Bluedino. Udział tej grupy asortymentowej w eksporcie oryginalnych marek Lidl wyniósł w 2011 r. blisko 14%. - Z firmą Lidl współpracujemy już od ponad 7 lat, produkując na jej zlecenie kefiry i twarogi dostępne w sklepach sieci pod marką Pilos - mówi Maria Czwojdrak, prezes SM Jana. - Nasza współpraca nie ogranicza się do dostarczania artykułów wyłącznie na polski rynek, mogą je kupować m.in. także klienci czeskich  i słowackich sklepów Lidl. Tylko w 2011r. na rynki południowych sąsiadów Polski wyeksportowaliśmy ponad 850 tys. sztuk butelek kefiru owocowego i naturalnego, czyli ponad 340 ton produktu.

 

  • Marta 2012-10-29 14:51:48

    Smakuje mi w Lidlu kiełbasa gospodarcza, odpowiada mi mleko UHT marki Pilos 3,2% ,bo wychodzą z niego świetne jogurty i jest tanie, co dla mnie ma znaczenie. Smakuje mi chrzan Mikado,jak już niżej wspomniałam seler konserwowany i wiele innych. Mam stałe produkty, które systematycznie kupuję.

  • gość 2012-10-14 08:07:47

    Nie lubię produktów z Lidla, owszem można tam zrobić zakupy raz na jakiś czas, jednak zdecydowanie nie pasuje mi ten towar. Gdyby nie było innych sklepów, wtedy trzeba byłoby tam się zaopatrywać.Przede wszystkim niemieckie produkty mi nie służą, są tak nafaszerowane jakimiś dziwnymi konserwantami, że po prostu źle się po nich czuję. Lidl Zdecydowanie nieeeeeeeeee !

  • Marta 2012-10-12 17:22:40

    Szkoda,że w Lidlu nie można kupić musztardy delikatesowej i majonezu Społem. Jest świetny. Także nie można kupić chrzanu Polonaise. Chociaż równie smaczny jest chrzan , który ostatnio kupiłam w Lidlu pod marką chyba Mikado

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA